EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Трета марка електромобил на японския пазар

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Трета марка електромобил на японския пазар

mail08:35 | 27.06.2024прегледи 607 коментарикоментари 0


Китайският автомобилен гигант Би Уай Ди (BYD) съобщи, че е пуснал първия си луксозен електрически седан "Сийл" (Seal) в Япония - третият модел електромобил, който предлага в страната, докато се опитва да установи доминацияв новосъздадения изцяло електрически сегмент, предаде Киодо.

Новият модел, чиито цени започват от 5,28 милиона йени (33 100 долара), може да измине до 640 километра с едно зареждане, по-дълго от спортния модел на компанията "Ато 3" (Atto 3) и компактния автомобил "Долфин" (Dolphin), които вече се продават в Япония. "Сийл" внася по-спортен дизайн в гамата на марката, се казва в съобщението.

Китайската компания е един от най-големите производители на електромобили в световен мащаб, борейки се за първото място с американския гигант "Тесла" (Tesla), но присъствието му остава слабо в Япония, където изцяло електрическите автомобили представляват само част от продажбите на нови автомобили.

"Надяваме се, че "Сийл" ще бъде моделът, който променя тенденцията на пазара", каза Ацуки Тофукуджи, президент и генерален директор на "Би Уай Ди Ауто Джапан" (BYD Auto Japan Inc.), подразделение на китайския концерн, отговарящо за продажбите в Япония, на пресконференция в Токио.

Новият модел ще започне да се доставя на клиенти в края на юли, като версията му със задвижване 4х4, която струва 6,05 милиона йени и може да измине 575 километра с едно зареждане, се очаква да бъде налична около края на август.

Седанът "Сийл", пуснат за първи път в Китай през 2022 година, се предлага в около 40 страни, включително Европа и Латинска Америка, като продажбите достигат над 230 000 бройки, каза компанията.

Въпреки че моделът има плъгин (plug-in) хибридна версия в чужбина, от Би Уай Ди казаха, че не планират да предлагат тази конфигурация в Япония в момента.

"Плъгин хибридните коли са една от силните ни страни, но не планираме да ги внасяме в Япония. Ще следим отблизо пазарната ситуация в страната", каза Тофукуджи. 

Интересът към хибридните автомобили се поднови през последните години, тъй като продажбите на електромобили в световен мащаб се забавиха поради спада в търсенето от първоначални потребители.

Липсата на зарядни станции и сравнително ограничената гама от изцяло електрически автомобили също накараха потребителите да избират хибридни превозни средства вместо електромобили, повишавайки продажбите на японски автомобилни производители като "Тойота" (Toyota Motor Corp.), които традиционно предпочитат да предлагат превозни средства с бензиново-електрическа технология.

От Би Уай Ди заявиха, че ще увеличат броя на представителствата си в страната от 55 до 90 до края на годината, като целта е да достигне до 100 през 2025 година.

"Осъзнахме важността на търговската мрежа", каза Тофукуджи. "Ще ускорим усилията си за отваряне на нови магазини."

Китайският автомобилен производител, който навлезе на пазара на пътнически електромобили в Япония през 2023 година, е получил над 2500 поръчки за първите си два модела досега, каза той.

Японското подразделение на китайската компания планира да представя нов модел на вътрешния пазар всяка година до 2026 година, тъй като се стреми да се наложи в страната, каза Тофукуджи през март./БТА


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg