EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Третият лъч на метрото

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Третият лъч на метрото

mail06:30 | 07.08.2013прегледи 1505 коментарикоментари 0


Основен приоритет по ОП „Транспорт” в следващия програмен период е метрото на София. Това заяви на представянето на третия лъч на метро транспортният министър Данаил Папазов в Столична община в присъствието на кмета на София Йорданка Фандъкова и изпълнителния директор на „Метрополитен” Стоян Братоев.
Ще направим всичко възможно изграждането на метрото да продължи, посочи също той.
Готов е инвестиционният проект за третата линия, каза кметът на София Йорданка Фандъконва. Това е проект, който осигурява бърз, екологичен и удобен транспорт на гражданите за 10-15 минути до центъра на града. Очаквам същата подкрепа и за превозните средства от Министерство на околната среда и водите, посочи кметът на София. По думите й Столичната община е провела част от процедурите за превозните средства и за следващия програмен период и се надява да получи и одобрение на финансирането по ОП „Околна среда”.
Около 280 хиляди души в София ползват метрото. Предвижда се около 170 000 души да използват метрото до 2018 година след изграждането на третия лъч.
Общо 680 млн. евро е стойността за изграждането на третия метродиаметър. Предлагаме метровлаковете да бъдат финансирани със средства по ОП „Околна среда”. С изграждането на третия лъч се очаква намаление на трафика в града през 2020г. да достигне 35%.
Изготвен е идеен проект по всички части за трета линия, както и анализ ползи и разходи, както и финансов анализ, каза инж.Братоев, който представи проекта.
Проектът за трети метродиаметър се базира на подземно разполагане от 53% и 47% открито. Дължината на метрото ще бъде 16 км с 19 станции. По думите на проф. Братоев, освен под земята, градът усеща и ползите от новата наземна инфраструктура, която се изгражда. До 2020 година с метрото в София ще пътуват 4.5 млн. души годишно, София ще разполага с 3500 броя паркоместа в буферни паркинги и повече от 40 автобусни линии ще имат връзка с метрото. С 20% ще се намали нивото на шум в града.
„Третият метродиаметър на софийското метро ще започне на бул. „Ботевградско шосе”, където се намира колелото на трамвая. Там ще бъде първата метростанция и депото. Оттам се движи по бул. „Владимир Вазов”, стадион Герена, кв. „Васил Левски”, кв. „Хаджи Димитър”, достига до театър „Зад канала”. Оттам по канала достига до Орлов мост, където е възловата станция с първата линия на метрото. Продължава до бул. „Васил Левски” и бул. „Граф Игнатиев”.
На НДК прави връзка с втората линия на метрото, подлезът е общ. Продължава по ул. „Георги Софийски”, на Медицинска академия има спирка. Входовете на подлеза на кръстовището на бул. „България” и бул. „Гешов” са входове към метростанцията там. Има спирка на „Красно село”. Там заедно с метрото ще се изгради подземното пресичане с ул. „Житница”. „Житница” ще мине под бул. „Цар Борис III”. Оттам метрото навлиза в кв. „Овча купел”. Там ще има пет метростанции.
Проектът за разширение на метрото е разделен на три части. До 2015 година лот 1 на метрото трябва да достигне до ж.к. „Дружба” и Летище „София” и лот 2 – до Бизнеспарка в кв. „Младост”, обясни проф. Братоев.


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg