EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Туризмът – без институция в момента

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Туризмът – без институция в момента

mail10:45 | 30.05.2013прегледи 741 коментарикоментари 0


В момента сме в типичен пример на институционална криза – от вчера ние нямаме МИЕТ с ресор туризъм, със заместник-министър по туризъм, нямаме и създадена Агенция по туризъм. Това каза в интервю за Агенция „Фокус” Румен Драганов, директор на Института за анализи и оценки в туризма, по повод идеята на новото правителство - туризмът да бъде отделен в отделна агенция.
„На туристическия бранш многократно беше обяснявано от редица правителства, че много е трудно да се направи отделно Министерство на туризма и то да се бюджетира, обаче от миналото правителство беше направено Министерство на българите в чужбина с министър „без портфейл”, а от служебното – Министерство за развитие на електронното правителство”, допълни Драганов. По думите му, туристическият бранш, в продължение на над 12 години, е настоявал за отриване на Министерство на туризма, което да поеме управлението на „многомилиардната собственост” на държавата в частта туристически атракции – публична собственост, от крайморската ивица, басейни всички плажове, така и публична държавна собственост – археология и архитектура, което е културно и природно наследство и нематериалното културно наследство – опазване на традициите и обичаите.
При политическите дебати преди 12 май, отново браншът е настоявал да има Министерство на туризма и отново беше обяснено, че това е сложно, че са необходими отделни бюджети, обаче беше направено Министерство на инвестиционното проектиране, нещо, което не се знае точно какво е и няма аналог в други държави, от които да видим как то работи, каза още Румен Драганов. „Виждаме, как нашите конкурентни пазари изключително развиват туризма имено на базата публична държавна собственост и ако те са по-добри от нас и са по-конкурентно способни е заради това, че техните държави много добре управляват публична държавна собственост чрез инструментариума на туризма, създават работни места, правят подходяща реклама и пропагандират пътувания към техните страни”, допълни той. Според него, тези държави не развиват сезонен туризъм, а целогодишен културен, стъпил върху публична държавна собственост и нейното управление чрез Министерство на туризма. Драганов отбеляза, че туризмът може да създаде много работни места чрез публичната държавна и публична общинска собственост, чрез концесии, чрез държавни поръчки и може да съживи икономиката в отдалечени населени места в условията на икономическа криза.


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg