EUR 1.9558
USD 1.7689
CHF 2.0791
GBP 2.3014
CNY 2.4291
you tube
mobile version

Туристическа марка „Дунав” до 2015

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Туристическа марка „Дунав” до 2015

mail11:15 | 03.07.2012прегледи 404 коментарикоментари 0


На среща в Букурещ през ноември миналата година бяха одобрени 7 цели в Стратегията на ЕС за Дунавския регион.

Това са:
-развитие на туристическа марка ДУНАВ до 2015 г.
-създаване на хармонизирана статистическа система за мониторинг и контрол на туристическата дейност
-осъществяване на културни маршрути
-"зелени" туристически продукти
-Синя книга за културната идентичност на региона
- устойчиво опазване на културното и природното му наследство чрез клъстери и мрежи от музеи, интерпретационни и посетителски центрове
- обмен на модерно изкуство.
 

Целите и методологията за постигането им са базирани на националните приоритети на ядрото от 7-8 участващи държави и бяха подкрепени с проекта "Техническа помощ за координаторите", съобщава МИЕТ. По инициатива на министерството бяха проведени срещи и бяха приети, предложените от България "Пътна карта за развитие на бранд Дунав" механизъм за оценка на проектни предложения и критерии, по които те да кандидатстват пред финансови институции и програми.
 

През този месец българският екип ще участва в първата експертна среща в Белград, на която ще бъде определено техническото задание за анализ на бъдещия бранд Дунав, подчерта зам.-министърът Иво Маринов. Той изтъкна доброто сътрудничество на страната ни с Дунавския компетентен център като платформа за развитие на средното и долното течения на реката, както и върху конкретните планове за бъдещето на туризма в крайдунавските райони на България. Всичко това е допълнение към действащото споразумение на страната ни с германската организация за международно сътрудничество GIZ.
Проектът за техническа помощ по координацията ще продължи до средата на 2013 г. Акцент в него е включването на повече малки и средни предприятия за решаване на регионалните проблеми.

Планирана е поредица от семинари, първият от които за брандирането на туристическите дестинации ще се проведе в София през есента. МИЕТ участва и в други сродни проекти – транснационалните културни маршрути "По пътя на римските императори" и "По пътя на виното", който ще стартира следващия месец в Белград, а също и пешеходните маршрути Danube HIKE. До края на юли ще кандидатстваме и по проект за тематични туристически продукти за античното наследство на България.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg