EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Туристическият сезон се оказва добър

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Туристическият сезон се оказва добър

mail08:05 | 29.09.2021прегледи 579 коментарикоментари 0


Какъв беше летният туристически сезон на 2021 г. за българските туроператори и какви са тенденциите за зимните ни курорти? Темата коментира за БНР Даниела Стоева, бивш зам.-министър на туризма в служебното правителство/: "Има 100% растеж на летния сезон в сравнение с миналата година. Можем да кажем, че сезонът беше положителен. Не бих използвала думата “добър“, защото не е ясно какво значи добър сезон. Да, по отношение на 2020 г. беше добър. Но, работейки в условията на ограничение на пандемия вече втора година, смятам, че този сезон беше много по-труден от предходния за целия туристически сектор.

Най-важният показател в момента не е даже ръстът спрямо миналата година, защото тя беше почти нулева. Важното е да отбележим нивото, което достигнахме спрямо 2019 г. на базата на данните, които имаме от единната система за туристическа информация, както и от НСИ.

Накрая на август, още не беше напълно приключил сезонът, а сме достигнали ниво 70% от 2019 г., което смятам, че трябва да се отрази като положителен резултат. Още повече, че надхвърли очакванията, които имахме в началото.

Тук е важно да се отбележи, че с този ръст над 70% отчитаме броя на пренощували лица. Това е важният индикатор. Не броят на преминали туристи, а броят на пренощували лица. В крайна сметка това ниво от 70% през 2019 г. го достигнахме основно благодарение на българските туристи."

Общите нереализирани приходи за целия сектор – хотелиери, ресторантьори, туроператори, туристически агенти – надхвърля 6 млрд. лева за 2020 г.

Мога да говоря за 2020 г. в този аспект, тъй като трябва да отбележим, че финалните данни за сезона ще излязат не по-рано от края на октомври. Тук се базираме основно на данни от НСИ и от БНБ по отношение на приходите.

Загубите за 2021 в сравнение с 2020 г. ще бъдат по-малко. Говорим за реализиране на много по-малки загуби в сравнение с 2019 г. За месеците юни и май например, тъй като за тях имаме данни от БНБ за приходите от входящ туризъм.

За месец юни 2021 г. спрямо юни 2020 г. приходите от туризъм надхвърлят два пъти ръст. За основните месеци имаме доста сериозен ръст, спрямо 2020 г. Като цяло сезонът ще бъде успешен."

„И аз се изненадах, когато за пръв път от 30 години видях, че няма места под плажните чадъри“, отбеляза пред Радио София доц. Румен Драганов, председател на Института за анализи и оценки в туризма. Той обясни този феномен с отстъпките, направени за ползвателите, както и това, че повечето българи са предпочели да почиват на българското Черноморие. Освен това много от хотелите, работещи с чуждестранни туристи, са се отворили за българи.

Предпочитаната услуга „ол инклузив“ заслужава оценка 9 от 10, смята доц. Драганов. България първа в региона е приложила успешно тази услуга още преди десетилетия. И страната ни остава водеща. Въпреки някои изключения, храната ни е качествена. Според експерта у нас няма Борд, който да преценява и разрешава инвестициите в туризма. Решението за нов хотел се взема от „местното корумпирано ръководство“. Затова и сме свидетели на дефицит на кадри в туризма и трябва да внасяме работна ръка от чужбина. При „ол инклузива“ един човек може да обслужва повече от 50 души и това е добро решение за големите хотели.

„Храната ни е вкусна и „за без пари“. Това лято или аз трябваше да чакам за маса, или друг чакаше да освободя моята“, допълни доц. Драганов като доказателство за настъпилите промени в обслужването у нас.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg