АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Туристическо препозициониране на България
На лице са първите опити да се представи България не само като морска дестинация. Постепенно тя се препозиционира на международния пазар като целогодишен маршрут за пътуване и почивка с разнообразни услуги и уникални възможности за балнео- и СПА, културно-исторически туризъм. Добри примери в това отношение са комуникационната кампания за популяризиране на 12-те български ЕДЕН дестинации, която МИЕТ осъществява от началото на 2012 г. и която се съфинансира от ЕК. Друг перспективен проект е бъдещият трансграничен културно-туристически маршрут „Пътят на Римските императори”, за който България, Сърбия, Хърватска и Румъния подписаха през февруари меморандум за разбирателство. Той е база за формиране на обща маркетингова политика в туризма на европейския и трети пазари. МИЕТ стартира и проект по грантовата схема на ЕК „Културни маршрути по Дунав”, който планира и втори транснационален маршрут – „Пътят на виното“. Друг подобен пример е и проектът “Danube Hike – Пешеходен туризъм по Дунав”. Партньори в него са Австрия, Германия, Словакия и Сърбия, а целта е да изгради мрежа от пешеходни маршрути по реката.
Страната ни става все по-разпознаваема на международната карта и чуждестранните гости идват все по-информирани, за да прекарат тук своята ваканция. Това заяви заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов на кръгла маса „Национална визия за развитието на туризма в малко популярни дестинации със значителен туристически потенциал”. Актуалните тенденции в световния туризъм са белязани с повишен интерес към специализирани и нови продукти. Тази политика стимулира регионалното развитие и свързаните сектори, генерира икономически ползи, създава работни места, носи допълнителни приходи.
Tweet |
|