АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Тухлите все по-търсени в Америка и Европа
Wienerberger, най-големият в света производител на тухли, обяви днес, че след края на програмата си за преструктуриране е отчел чиста печалба от 29,7 млн. евро (38,2 млн. д.) за второто тримесечие на годината, предаде ДПА.
Резултатите за периода от април до юни обаче не могат да компенсират слабото първо тримесечие и компанията приключва първата половина на годината със загуба от 39,4 млн. евро.
През първите шест месеца на 2009 г. Wienerberger обяви загуба от 204 млн. евро.
Благодарение на затварянето на заводи и мерките за съкращаване на разходите компанията повиши оперативната си печалба преди облагане с данъци, лихви, отчисления и амортизации (EBITDA) с 20 процента 100,9 млн. евро през отчетното тримесечие.
Продажбите са нараснали с едва 2 процента до 546,1 млн. евро благодарение на повишаването на приходите в Северна Америка и Западна Европа.
В Централна и Източна Европа, най-големият регионален пазар на компанията, продажбите са намалели с 5 процента и през останалата част от годината концернът очаква строителната активност в района да бъде слаба.
Tweet |
|