АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Търговията с велосипеди в ЕС
През 2019 г. държавите-членки на ЕС са изнесли почти 1 млн. велосипеди и други разновидности на колела на обща стойност €368 млн. за страни извън ЕС. Това представлява увеличение с 24% в сравнение с 2012 г.
За същия период държавите-членки на ЕС са внесли над 5 млн. велосипеди на стойност €942 млн. от страни извън ЕС. В сравнение с 2012 г. това представлява намаление с 12%, показват данните на Евростат.
Освен това държавите-членки на ЕС са изнесли 191 900 електрически велосипеда на стойност €272 млн. през 2019 г. Междувременно са внесли 703 900 електрически велосипеда на стойност €594 млн. от страни извън ЕС.
В сравнение с 2012 г. броят на изнесените електрически велосипеди е почти 12 пъти по-голям през 2019 г., докато вносът на електрически велосипеди се е удвоил.
Основни дестинации извън ЕС: Великобритания и Швейцария
През 2019 г. Обединеното кралство беше основната дестинация на велосипедите в ЕС (36% от общия износ на велосипеди извън ЕС), следвана от Швейцария (18%), пред Турция (6%), Узбекистан и Норвегия (и двете 4%). Междувременно Швейцария и Обединеното кралство бяха основните дестинации за износ на електрически велосипеди в ЕС (съответно 33% и 29% от общия износ на електрически велосипеди извън ЕС), следвани от Норвегия (15%) и САЩ (13%).
Една четвърт от внесените в ЕС велосипеди от Камбоджа, половината електрически велосипеди от Тайван
През 2019 г. вносът на велосипеди от страни извън ЕС идва главно от Камбоджа (24% от общия внос на велосипеди извън ЕС), Тайван (15%) и Китай (14%), следван от Филипини (9%), Бангладеш и Шри Ланка (и двете 7%). Докато вносът на електрически велосипеди в ЕС идва основно от Тайван (52% от общия внос на електрически велосипеди извън ЕС), следван от Виетнам (21%), Китай (13%) и Швейцария (6%).
По отношение на производителите, инфографиката на Евростат показва какви са данните по държави в рамките на ЕС - България се нарежда на седмо място:
Tweet |
|