EUR 1.9558
USD 1.8068
CHF 2.0847
GBP 2.3463
CNY 2.5360
you tube
mobile version

Търговската улица на кв. „Надежда” замира

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Търговската улица на кв. „Надежда” замира

mail10:54 | 13.03.2010прегледи 1787 коментарикоментари 0


Диана Трасиева
По бизнес улицата на софийския квартал „Надежда” - булевард „Ломско шосе” между ул. „Бели Дунав" и надлез „Надежда" повече от месец не минават коли или трамваи. Движението ще бъде спряно цели две години до 24.00 часа на 30.11.2011 заради строителството на  втория лъч на метрото.
Улицата е известна като търговската артерия на квартала със своите десетки магазини за дрехи, хранителни стоки, банки, кафенета, сладкарници, стоки за бита, цветарски магазини.
В магазина от веригата „345” е доста празно. Касиерките си говорят около касите без работа, признават, че оборотите са намалели, потокът на клиенти се е свил чувствително. „Оборотите са значително по-слаби, няма и хора навън.” Така коментира ситуацията Василена Златарева, продавачка в магазин за спортни облекла.
„Засега магазините работят, но липсата на клиенти води до по-рядко зареждане, което оказва влияние и върху дистрибуторите.”, казва собственик на магазин за захарни изделия, алкохол и цигари и  добавя,  че в момента основната част от клиентите му се формира от колегите – търговци от съседни магазини. Загубихме целия поток от хора, който се движеше по булеварда”, казва още търговецът. Кафенетата, обичайно доста пълни, също почват да страдат от липса на посетители.
Строежът на метрото влияе сериозно върху бизнеса на търговските обекти, става все по-очевидно. Цената, която те плащат в момента, е предимно емоционална. Тепърва търговците ще изчисляват загубите си. Засегнати от ситуацията, служители и собственици изказват опасенията си в различни форуми в интернет. Оказва се, че освен загубите на търговците, стотици хора, ще загубят работата си. Разбира се, не липсват и мнения, че строежът на метрото е, за да се направи нещо хубаво и трябва да се изтърпят неудобствата около него. Повечето от хората определят събитието и недомислиците около него като „транспортен терор”.
Според главния архитект Петър Диков общината е искала първо да се разшири булевард „Ломско шосе” и след това да се разкопае сега съществуващата част за изграждането на подземната железница. За съжаление пари за този проект няма.
След затварянето на булеварда, започнаха стачни действия от страна на собственици на търговски обекти и жителите на квартала.
Събирането на близо 200 души в района на автогара "Връбница" на протест доведе до първата промяна в движението по булеварда - бяха оставени за напречно движение на автомобили и пешеходци няколко улици. Впоследствие бе освободена лента за движение на автомобили - еднопосочно в посока към ул. „Бели Дунав”, основно, за да могат да се обслужват търговските обекти.
Вторият протест се състоя преди броени дни - на 6 март, когато жители от кв. Триъгълника блокираха за час движението между бул. „Ломско шосе" и ул. „Хан Кубрат” заради пълната изолация, в която се намират. В резултат бе отворена за движение на автомобили улица „Шибой", като превозните средства ще могат само да влизат през нея. „Улицата се отваря за около 3-4 месеца, докато бъде построен новият мост над реката.”  Това каза директорът на Столичния метрополитен инж. Стоян Братоев.  След това улицата отново ще бъде затворена, за да продължи строежът на съоръженията по метрото.
От Столична община съобщиха, че предстои изграждането и на временен мост, който да облекчи движението. Изграждането на това съоръжение ще отнеме около 90 дни и едва тогава улицата ще бъде отново затворена.
Същевременно проектът по строежа на метрото предвижда  всички магазини от лявата страна на Ломско шосе, в посока към Обеля, да бъдат  съборени. За целта обектите са отчуждени още преди години и промяна сега не би трябвало да изненадва собствениците им. В момента част от магазините, които предстои да бъдат разрушени, се местят от другата страна на булеварда за сметка на търговци, които вече са преустановили дейността си. Каква ще бъде съдбата на останалите търговски обекти и имат ли някакви уговорки помежду си търговците тепърва ще става ясно.
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg