АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Търговски трикове по празниците
В днешно време търговците измислят все повече трикове, с които да привличат вниманието на клиентите. С наближаващите празници трябва да бъдем по-внимателни, за да не се подлъгваме лесно. Ето и няколко от най-използваните, за които да внимавате препоръчва „Активни потребители“:
Замисляли ли сте се защо цената е 9.99 лева, а не 10 лева? Това е трик на ценообразуването, чрез който подсъзнателно възприемаме, че 9.99 е по-близко до 9 отколкото до 10, макар разликата да е само 1 ст.;
Всеки по-голям магазин подбира и музика, която да ви накара да се чувствате приятно и да не искате да излезете;
В хранителните магазини основните храни като хляб, яйца и мляко се поставят в дъното, като по този начин приканват посетителите да преминат през целия магазин, за да може да стигнат до тях, а може би да купят още нещо по пътя си;
При подредбата на стелажите, на нивото на очите и на ръцете, се поставят по-скъпите стоки. По-евтините (по-изгодни за потребителя) стоят на по-труднодостъпни места – на нивото на краката и над нивото на главата ни;
До касите се разполагат дребни изкушения, които да ни подканят, докато чакаме да закупим от тях импулсивно;
Често шрифтовете, формите и цветовете на опаковките ни насърчават за инстинктивни и импулсивни покупки;
Tweet |
|