АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Търговските вериги – малко български стоки
В момента българските стоки са с много малък процент на присъствие във всички търговски вериги. Този процент е под 20 общо за всички български стоки. Това каза пред агенция Фокус Мариана Кукушева, председател на Управителния съвет на Федерацията на хлебопроизводителите и сладкарите в България. Добрата практика, по нейните думи, показва, че в останалите държави членки на ЕС делът на националните стоки достига до 51%. В основата на една икономика е промишлеността. Ако продължава тази тенденция на натиск от страна на веригите към българските производители, рискуваме да затваряме все повече производствени фирми, в резултат на което не само ще затваряме работни места, а и ще се обезценява човешкият труд, посочи Кукушева. Работодателите ще предложат законопроект за предотвратяване на нелоялните търговски практики във взаимоотношенията между доставчици и търговци на дребно, съобщи тя. Основният мотив на този законопроект, по инициатива на всички работодателски организации, включително подкрепен и от профсъюзите, е запазване и увеличаване на заетите работни места и стимулиране на потреблението на български стоки, обясни Кукушева. Идеята е да направим така, че стоките, които произвежда българската промишленост, да могат да бъдат представени на всички нива в търговските вериги, тоест потребителят да стига пряко до тях, обясни тя. Мариана Кукушева обясни, че с този закон производителите се опират върху нещо, което е заложено в практиката на останалите европейски държави. То е вид меморандум, така, че да се гарантира достъпът на потребителя до национално производство на всяка държава, като се определя процентът присъствие на национално произведени стоки спрямо останалите стоки от Европейския съюз. Не е работата да няма търговски вериги, важното е да има търговски практики, които да се развиват по строго определени правила. В други държави това е превърнато в правителствени политики, каза тя.
Tweet |
|