АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Търговци в САЩ без почивка в „Деня на благодарността”
12:37 | 26.11.2009 589 коментари 0
Американските купувачи може да развържат бюджета си тази година и да наградят любимите си хора след месеци на спестявания. Смекчените сърца, на които разчитат веригите от магазини, могат да изтрият провала на продажбите през ваканционния сезон на 2008 г., пише Reuters.
Вериги магазини от Wal-Mart Stores до Gap, RadioShack и Walgreens ще отворят врати днес, когато американците празнуват Деня на благодарността. Целта им е проста - да хванат подранилите купувачи ден преди официалното стартиране на пазаруването за празниците, което започва на т. нар. Черен петък.
При неуреденото състояние на американската икономика с 26-годишен връх на безработицата и затегнат достъп до кредитиране прогнозите за празничните продажби варират от спад с 3% до увеличение с 2%.
Клиентите са объркани. Те не знаят дали да харчат или да спестяват, смята Маршал Коен, младши анализатор на търговията на дребно в NPD Group.
С приближаване на празниците и големите намаления, потребителите могат да се отпуснат малко повече. Експерти от индустрията очакват силна избирателна активност по време на Черния петък.
Рецесията от миналата година бе истински шок за клиентите. Тази година обаче им е писнало от нея, смята Коен. Възможно е да се възнаградят, за това, че са били пестеливи в продължение на цяла година, предвижда анализаторът.
Психиката на американският купувач е наблюдавана под лупа, защото се смята, че възвръщане на потреблението ще възроди икономиката отново.
Може би и затова много повече магазини са отворени по време на празника. Макар и потока от хора в тях да е сравнително малък, тези, които са излезнали в четвъртък на шопинг, са твърди клиенти, които най-вероятно ще купят нещо.
Данните
Близо 134 млн. американци са заявили, че най-вероятно ще купят подаръци тази седмица, показват данни на Националната федерация за търговия на дребно. Това е повече, отколкото през миналата година, когато празникът съвпадна с критичната точка на финансовата криза. Въпреки покачването броят на купувачите не може да стигне този от 2007 г.
Докато повечето проучвания показват, че клиентите смятат да похарчат или същата, или дори по-ниска сума спрямо миналата година, напълно е възможно този показател да бъде смекчен. Близо една трета от купувачите, които участват в проучване на Deloitte сега заявяват, че смятат да похарчат повече по време на празниците. 86% от тях ще се изръсят повече за подаръци, отколкото първоначално са смятали.
Проучването е проведено миналата седмица между 1 051 американци, като допустимата грешка е +/- 3%.
Продавачите пък на дребно настояват, че ще са твърди тази година и няма да предлагат умопомрачителни намаления, за да изпразня рафтовете си.
След като стоките по магазините се продават толкова ниско, не виждаме смисъл от същите нива на намаления както предните години, защото няма да привлечем толкова много купувачи, смята Дейвид Берман, специалист при търговия на дребно.
Макар това действие да предпази маржините, то ще е силно разочароващо за клиентите.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg