EUR 1.9558
USD 1.8068
CHF 2.0847
GBP 2.3463
CNY 2.5360
you tube
mobile version

Търговци привличат клиенти незаконно

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Търговци привличат клиенти незаконно

mail09:46 | 27.05.2010прегледи 658 коментарикоментари 0


Потребителски организации алармират за случаи, при които, за да привлекат клиенти търговците използват трикове извън закона.
За БТА от неправителствената организация "Активни потребители" разказаха за непозволена агитация и като пример посочиха случай със скъп шампоан за коса. На етикета пише, че  блясъкът на косата се възвръща до четири седмици. Това обаче не става. Клиентът се оплакал в магазина, откъдето го насочили към производителя, който не отговорил.
Всяко действие от страна на търговец, свързано с реклама, промоция или продажба на стоки или услуги, е търговска практика, припомнят потребителски организации. Най-общо казано, търговците трябва да действат честно и добросъвестно, когато се опитват да продадат нещо, и не трябва да влияят по начин, който би навредил на икономическите интереси на клиента, отбелязват те.
Законодателството не позволява на търговците да подвеждат с невярна или непълна информация клиентите си. Като нелоялни се определят заблуждаващите и агресивните търговски практики, при които търговецът  дава невярна или непълна информация или
пропуска важна информация, от която потребителят се нуждае, за да направи информиран избор, отбелязват експертите.
Нередно от страна на продавача е да се твърди, че дадени оферти се предлагат само за ограничено време или да се обещава награда, която никога не се получава. Някои търговци спекулират с правата на потребителя, като ги представят като "специална оферта", посочват от потребителските организации.
Черният списък на нелоялните и забранени в ЕС търговски практики е публикуван в интернет.
Изключително важно за потребителя е да знае, че крайната цена, която заплаща, трябва да е ясно посочена и да съдържа ДДС, както и други данъци и задължителни такси. При намаления старата и новата цена трябва да са ясно обявени, отбелязват специалистите.
Има и изключения - правилата за обявяване на цени не важат за антики, предмети на изкуството и търгове.
Много често обаче с примамливи оферти за големи намаления, потребителят се оказва излъган, обясниха от "Активни потребители"
Един от случаите, за които организацията е получила сигнал, касае нелоялно обявяване на 50-процентно намаление на магазин за обувки. Оказало се, че ниската цена е само за обувките  46 номер.
Според правилниците всяко намаление трябва да изброява продуктите и периода, за които се отнася. Освен това старата цена трябва да е била валидна поне един месец преди началото на разпродажбата, която според закона трябва да продължи повече от
един ден и по-малко от един месец, обясняват експертите.
Ако етикетът е с неясна цена търговецът може да бъде глобен до 3 000 лева. припомнят от "Активни потребители".



 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg