АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Търсим все повече качествени продукти
По-голямо търсене на премиум продукти, традиционен интерес към български стоки и по-често приготвяне на храна у дома по празниците. Това са основните изводи от анализ на Kaufland България въз основа на вътрешни данни на търговската верига за потребителското поведение по Коледа и Нова година.
На базата на своите статистики търговската верига очертава още няколко основни наблюдения: през последните години подготовката на българските потребители за празниците започва по-рано – още от средата на ноември. Потреблението се засилва в началото на декември, а неговият пик е на 22, 23, 30 и 31 декември. Потребителите пазаруват в по-големи количества и са склонни да експериментират с различни от традиционните вкусове.
Високо качество, достъпен лукс и домашен вкус по празниците
С настъпването на COVID-19 кризата, работата от вкъщи и ограничения достъп до публични места за хранене, все повече домакинства предпочитат да приготвят храната си вкъщи.
В резултат на това се отчита ръст в потреблението на ключови групи храни като основни продукти - брашно, добавки за печене, варива, сезонни сушени плодове- както и при месо и млечни продукти, също и в замразени храни, консерви и напитки.
Данните на веригата показват, че между 25% и 30% от продажбите на точени кори, например, се реализират именно в последните 2 месеца от годината.
Въпреки това остава голям и интересът към готовите за консумация предложения – например, коледни шоколадови фигури, сиропирани деликатеси, коледни сладкиши и популярния щолен, който през последните години бележи над 20% ръст в продажбите.
Търсенето на по-премиални продукти през празничния период също е следствие от COVID-19 кризата, но не само - в последните седмици от годината потребителите са склонни да платят повече за определени артикули.
Така например в категория „Колбаси“ се наблюдава интерес към по-високо стойностни продукти като пастърма, филе и вносни салами, които не присъстват в потребителската кошница през цялата година. При рибата и замразените храни се увеличава интересът към рибни деликатеси, замразени пуйки и екзотични меса.
Запазва се изборът на традиционни български продукти
През последните години българските потребители експериментират с нови и по-екзотични вкусове. Например, италианските и ориенталските разядки за коледната трапеза набират предимство пред традиционните салати, а хамон, прошуто и брасеола се превръщат в обичаен избор за любителите на чуждестранна кухня.
Въпреки това обаче, българският потребител по-скоро остава традиционалист по отношение на празничната трапеза и предпочита автентични продукти от български производители.
Интересът към местни стоки е особено висок при определени групи продукти, каквито са колбасите. Преобладаващата консумация на родни продукти в тази категория се дължи на утвърдените традиции в производството на колбаси, които България има.
За Никулден традиционно също се търси българска риба – шаран и прясна пъстърва с изцяло български произход.
Консумацията на български вина у нас пък отдавна е надхвърлила 90% като дял, по данни на веригата.
Tweet |
|