EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Търсят се инвеститори за зарядни станции

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Търсят се инвеститори за зарядни станции

mail13:08 | 30.06.2022прегледи 764 коментарикоментари 0


Българската стартъп компания „Булчардж“ ООД (BullCharge), която изгражда интелигентна зарядна мрежа за електрическата мобилност, търси инвеститори с частни и обществени паркоместа. Идеята на фирмата е бизнеси, общинска администрация, граждани, които имат площи за паркиране, да инвестират в закупуване на зарядни станции за електромобили, които съвместно да отдават под наем. Това каза Ханс Хоуф, изпълнителен директор на "Булчардж" ООД при среща на общността за електромобилност, която се състоя в "Гранд хотел Пловдив". Събитието се организира с подкрепата на Националната браншова организация Индустриален клъстер "Електромобили" (ИКЕМ) и община Пловдив и бе на тема тема "Зелените модели на електрическата мобилност и ползите за общността от тяхното въвеждане в Пловдив".

Според данните, изнесени от Ханс Хоуф, в България в момента има 5000-6000 изцяло електрически коли и между 500-600 зарядни станции. По думите му прогнозите са след пет години автомобилите на ток да се увеличат до 150 000. Това означава, че броят на домашните и обществените зарядни станции също ще се увеличи, отбеляза Хоуф. 

Ако имате паркомясто в офиса или вкъщи, то може да се използва и за зареждане на автомобилите, каза Хоуф. По думите му при договор с "Булчардж" ООД за закупуване на станция и използване на софтуерната платформа"Булчардж" с приложения за контрол и управление на операциите на зарядните станции, инвеститорът може да печели от паркомястото си когато не го ползва.

Инвестицията за "умна" зарядна станция за един автомобил е 1500 евро, а за два - 3000 евро. Когато човек с електромобил зарежда на вашата станция, той ще плаща между 70 стотинки и 1 лев за киловат час, обясни Хоуф. По думите му в тази цена, която е 10 пъти по-евтина от станциите за бързо зареждане, се включва изразходеното електричество, наема на паркомястото, част от инвестицията за станцията и такса за използването на софтуера. Той ще събира данните за зареждането и съвместно с електроразпределителните дружества ще разработва интелигентни решения, за да няма проблеми с битовото електричество в населените места, обясни Хоуф.

Успоредно със софтуера компанията е разработила и приложение, чрез което шофьорите ще могат да виждат и резервират свободните паркоместа.

В община Пловдив има регистрирани малко над 300 000 превозни средства и едва 2500 от тях или под 1 процент са електрически или хибридни, каза по време на срещата заместник-кметът Тодор Чонов. По думите му се очаква техният брой да се увеличава докато изцяло заменят колите с двигатели с вътрешно горене. Общината не би могла да се справи сама да отговори на необходимата инфраструктура и приветства тази идея, отбеляза Чонов. Според него тези усилия трябва да бъдат подкрепени и от частния бизнес. 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg