АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Удобството - най-важно при е-банкиране
Ново проучване на Mastercard върху нагласите на клиентите на банки в Европа показва, че удобството е най-важното предимство за използването на електронно банкиране, като ключови фактори са спестяването на време (70%) и лесната употреба (59%). Шест от десет европейски потребители приветстват дигиталните решения и вярват, че дигитализацията на банковата индустрия я прави по-удобна и по-сигурна.
Най-активните потребители, използващи електронно банкиране на дневна до седмична база, са британците (54%), следвани от холандците (51%) и шведите (47%), за разлика от едва 26% от швейцарците и 27% от унгарците, които заемат последните места от изследваните пазари.
Проучването показва още, че лоялността на клиентите към настоящата им банка е сравнително ниска: почти половината от потребителите в Европа (49%) заявяват, че в определен момент ще обмислят преминаването към електронна банка. Особено ниска е лоялността на потребителите в Германия, а най-високо доверие в настоящата си банка демонстрират холандците: едва 7% заявяват, че възнамеряват да я заменят с друга, а 52% са категорични, че ще я запазят.
Наред с това, европейските потребители вярват, че процесът на дигитализация във финансовата индустрия ще засегне и банковите клонове. Две трети смятат, че клоновете на банките ще продължат да съществуват след десет години, но с намалена численост. Около 6% пък са убедени, че физическите банкови клонове ще изчезнат в рамките на този период.
Tweet |
|