АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Уловки в офертите за ваканция
След летните отпуски потребителите се оплакват най-често от много изгодните оферти, получени преди почивката, и реалните условия и цени на място. По този повод Комисията за защита на потребителите съветва:
Когато видим нереално ниски цени и обещание за много включени услуги в пакети като All Inclusive или Ultra All Inclusive, да не се предоверяваме, а да потърсим контакт с този, който е отсреща. Да зададем някои контролни въпроси, чрез които да се уверим, че офертата е сериозна. Например, има ли паркинг, има ли СПА-център, СПА-центърът в хотела ли е, басейнът къде се намира? Ако има мълчание или уклончиви отговори, тогава разбираме, че има нещо несериозно.
Понякога потребителите остават разочаровани, тъй като са си запазили туристически пакет с набор от услуги, сред които чадър и шезлонг, а впоследствие се налага да заплащат за тях допълнително. Затова е важно при резервацията да се информираме дали те са включени в цената, защото в повечето случаи това не е така.
На плажа трябва да има информация за цените на предлаганите услуги. Има случаи, в които се обявява, че чадър и шезлонг струва еди колко си, пък после се оказва, че трябва задължително да наемете два шезлонга, чадър и т.н. Това са нелоялни търговски практики, които КЗП е санкционирала и ще продължи да го прави.
При посещенията в ресторантите и баровете е нужно да се следи за резервациите, категорията на заведението, менюто. Има случаи, в които се среща меню с цени в евро. Това заблуждава потребителите, че е два пъти по-евтино.
- Най-важното е, когато има някакъв проблем, да се реагира.
- Първо се обърнете към този, който предлага услугата.
- Ако той не реши проблема - към КЗП.
Жалби и сигнали потребителите могат да подават на телефон 0700 111 22, както и електронно чрез официалния сайт на КЗП.
Към КЗП функционира Европейският потребителски център, който през лятото ще бъде на т.нар. турнета на морето – информационни кампании, които целят всеки, който иска, да получи информация за това какви са потребителските му права. Ще се раздават и брошури, за да научат хората какво да направят, когато имат потребителски проблем.
Tweet |
|