АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Умишлен фалит на „Алфатур“?
07:15 | 14.12.2016 5879 коментари 0
„Алфатур“ АД подаде в съда молба за откриване на производство по несъстоятелност. За ликвидния си проблем и подадената молба до съда дружеството е информирало всички институции в страната, имащи отношение към тези въпроси: Национална агенция по приходите, Министерство на туризма и „Застрахователно дружество Евроинс“ АД.
Какво предизвика фалита? В резултат на революциите в Тунис и Египет и последвалите бомбени атентати в Република Турция, „Алфатур“ загуби основните си дестинации, които съставляват около 80% от нашия бизнес. Едновременно с това, агресивното навлизане на пазара на нискотарифните авиокомпании доведе до срив и на продажбите по европейските дестинации и по направление ОАЕ. Тези, както и други негативни фактори и тенденции в туристическите дейности, доведоха до значителен спад на оборотите и ликвидността на агенцията. Така се стига до невъзможност дружеството да гарантира разплащанията на коледно-новогодишните пътувания, което би могло да доведе до кризисни ситуации по време на празниците, изразяващи се в оставени хора по летищата и ненастанени в хотелите. Клиенти, които са внесли депозити или са платили изцяло своите почивки, няма да загубят парите си. Те са гарантирани със застраховката „Отговорност на туроператора“, сключена между агенцията и Евроинс с покритие 1 400 000 лева. Планираните пътувания обаче няма да могат се осъществят агенцията. Пътуванията на всички хора, които в момента се намират зад граница, са изцяло платени, поради което не съществува опасност от проблеми с полети за връщане или отказ за настаняване по хотели. Съгласно чл. 109 от Закона за туризма обезщетението по застраховката се определя и изплаща от застрахователя в срок до 15 (петнадесет) дни, след като потребителят представи всички поискани от застрахователя документи, свързани с установяването на събитието и размера на вредите. За 18 години работа като туристическа агенция са обслужени повече от 150 000 туристи. Застрахователят се съмнява Във връзка с информация, че туристическа агенция „Алфатур“ АД е подала молба в съда за откриване на производство по несъстоятелност и уведомление на туроператора, че не може да гарантира предстоящите пътувания на своите клиенти, застрахователят „ЗД Евроинс“ АД от своя страна също направи изявление, в което пише: „Алфатур“ АД има сключена застраховка „Отговорност на туроператора“ с „ЗД Евроинс“ АД, която покрива отговорността на туроператора за причинени през застрахователния период имуществени вреди на потребителите, включително при неплатежоспособност и несъстоятелност на туроператора. Застраховката гарантира всички депозити и предплатени суми на клиентите на туроператора, за които не са предоставени туристически услуги, в резултат на което всички засегнати клиенти на „Алфатур“ АД ще получат от „ЗД Евроинс“ АД полагащото им се обезщетение. Повече може да се види в страницата на застрахователя. Освен това зacтpaxoвaтeлят възнaмepявa дa зaвaдe дeлo cpeщy нeгo c oбвинeниe зa yмишлeн фaлит. Toвa ce пocoчвa още в cъoбщeниe нa "Eвpoинc", като се уточнява, че ниĸoй oт тypoпepaтopa нe ce e cвъpзaл c тяx и oбpaтнoтo - тe нe мoгaт дa ce cвъpжaт c пpeдcтaвитeл нa фaлиpaлaтa ĸoмпaния. "Изpaзявaмe нaшeтo yчyдвaнe зa дeйcтвиятa пpeдпpиeти oт тypoпepaтopa и cмятaмe дa ceзиpaмe пpaвooxpaнитeлнитe opгaни зa извъpшeнo пpecтъплeниe и yмишлeн фaлит нa тypиcтичecĸa ĸoмпaния "Aлфa тyp", посочват по-конкретно от "Eвpoинc". Зapaди липcaтa нa ĸoнтaĸт c тypoпepaтopa oт зacтpaxoвaтeля вce oщe нe знaят ĸoлĸo ca зaceгнaтитe ĸлиeнти и ĸaĸвa cyмa щe тpябвa дa им изплaтят. Πoлицaтa e зa oбщo 1.4 милиoнa лeвa, ĸaтo cпopeд "Eвpoинc" тe ca дocтaтъчни зa пoĸpивaнeтo нa щeтитe oт cлyчaя. Министерство на туризъм Към момента знаем, че 580 души няма да могат да пътуват с "Алфатур" за предстоящите Коледни и Новогодишни празници, тъй като фирмата обяви несъстоятелност. Това съобщи в "Здравей, България" министърът на туризма Николина Ангелкова. "Алфатур" има валидна застраховка в размер на 1,4 милиона лева и е достатъчна, за да покрие всички претенции на хората, които към момента са закупили пакети от туристическата фирма. До 15 дни от представяне на подписан договор с "Алфатур" и документи за извършено плащане, застрахователят е длъжен да възстанови парите на хората", обясни Ангелкова. "Застрахователната фирма ни увери, че максимално бързо ще възстановява средствата на хората, които предоставят нужните докуменит. Обсъждахме и идеята хората, които искат все пак да пътуват, да могат да го направят с друг туроператор, на който "Алфатур" е бил турагент", уточни министърът на туризма. По повод приветствието й във фейсбук в деня на траур тя каза, че било неприятна техническа грешка. Законови промени заради фалити Министерството на туризма обмисля с промени в Закона за туризма да се въведе клиентска сметка или гаранционен фонд, чрез които максимално да се защитят потребителите при фалит на туроператор. В момента промените са предложени за обществено обсъждане, като целта е да се избере един от вариантите и следваща година законопроектът да се внесе в НС, обясни министърът на туризма в оставка Николина Ангелкова.Промените в закона целят както гарантиране на правата на потребителите, така и драстично съкращаване на сроковете за възстановяване на претенциите на туристите. Завишавайки изискванията, ние ще отсеем некоректните туроператори, каза министърът и посочи, че към момента над 3500 са регистрираните туроператори и турагенти, което е голям брой за българския пазар.
Предвижда се работата на фонда, ако се избере този вариант, да се регламентира със специален устройствен правилник, където ще се решат отношенията туроператор - потребител и туроператор - контрагент.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg