EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Ускорено се работи по три лота на АМ "Хемус"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Ускорено се работи по три лота на АМ "Хемус"

mail18:15 | 06.08.2024прегледи 501 коментарикоментари 0


С ускорени темпове продължава изграждането на участъци от първите 3 лота от АМ „Хемус“. Участък 1 е с дължина близо 15 км и включва отсечката от Боаза до пресичането на пътя Луковит-Угърчин, включително п. в. „Дерманци“. Строително-монтажните дейности в отсечката са изпълнени приблизително на 68%.

Завършени са подлези и надлези при 88-и км, 89-и км, 95-и км и 96-и км. В момента се работи по укрепване на откоси, по мостовете и другите големи съоръжения по трасето, на места се полага и циментова стабилизация. Изпълняват се дейности по изграждане на колекторна система, каломаслоуловители и дренажни блокове.

Голяма част от инженерните мрежи са завършени, предстои завършване на каналната мрежа, външното функционално осветление на п.в. „Дерманци“ и захранването на трафопост.

30 на сто от дейностите в Участък 2 от магистралата са изпълнени. Отсечката, която започва от края на пътен възел „Дерманци“ (пресичане с път ІІІ-307) и достига до пресичането с път ІІІ-3005, включително пътен възел „Каленик“ е с дължина близо 19 км. Земните работи по директното трасе са изпълнени приблизително на 50%. Извършват се дейности отводняване, настилката, бетонови, кофражни и армировъчни работи.

Подготовката за строително-монтажните работи по пътните възли „Угърчин“ и „Каленик“ е изпълнена на близо 80 на сто и са почти завършени.

В участък 3 - от края на п.в. „Каленик“ до пресичането с път II-35, включително п.в. „Плевен“ напълно е завършена реконструкцията на оптични и телекомуникационни кабели, както и реконструкция на водопровод, при 138-и км, част от проекта. Масивните бетонови и стоманобетонови конструкции на съоръженията на 133-и км и 135-и км са реализирани на около 80%.

Активно се изпълняват земните и асфалтовите работи по основното трасе, както и отводняването, бетонови, кофражни и армировъчни работи.

Напредва изпълнението и на строително-монтажните дейности, които се извършват на трасето „Ботевград-Мездра“. В подлеза на п. в. „Мездра“ /при км 161+665/ се демонтира железният път и траверсите от трасето на жп линията Мездра – Руска Бела, а контактната мрежа е изцяло премахната.

Дейностите по съоръжението са част от модернизацията на път I-1 Мездра – Ботевград в участъка от 161-ви до 194-ти км. В края на юни бяха възобновени дейностите по доизграждането на пътните възли на две нива – „Мездра“, „Дърманци“ и „Ребърково“.

По надлеза над железопътната линия при п.в. „Мездра“ е премахнат асфалтобетона и изравнителния бетон. Новата пътна плоча е готова и се изграждат тротоарните блокове.

Съществуващите 2 съоръжения са разрушени. Работи се по изкопа за фундаментите. Пътната основа е премахната и се извършват изкопни работи по директно трасе и по пътните връзки.

Долното строене на п.в. „Дърманци“ е завършено. В момента се работи по изграждането на колони и ригели, изпълняват се изкопни и насипни дейности, а съществуващият асфалтобетон е разрушен. Изгражда се пътната връзка за с. Дърманци и водостоци.

В участъка от 171-ви км до 175-и км се работи по големите съоръжения. В района на 172-ри км е предвидено изграждане на два моста, като единият е завършен, а вторият е на етап строителство на тротоарни блокове включително. Монтирани са еластични огради и парапети. Положено е защитно покритие по всички открити бетонови повърхности.

Строителните дейности в отсечката между Мездра и Новачене /от 161-ви км до 175-и км/ са изпълнени на 67%.

Дейностите по лот 1 - отсечката от 175-ти км до 194-ти км, от модернизацията на път I-1 Мездра – Ботевград са изпълнени на близо 73%. В момента се работи по 4-ри големи съоръжения, това са мостовете при 181-ви км, 182-ри км, 175-и км и 176-и км.

Извършва се корекция на речно дере при 180-ти км, изпълняват се и редица малки съоръжения - водостоци и подпорни стени, както и дренажи и отводняване. На места се полага долна асфалтова смес.

 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg