АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Условията на търга за „Тракия”- много тежки
Днес се отварят офертите на кандидатите за строеж на лот 2 на магистрала „Тракия”. Част от условията, на които трябва да отговарят фирмите, за да разчитат на успех, са: компаниите да са изграждали пътища в обем на минимум 200 млн. лева за последните пет години, да имат финансова стабилност и финансови гаранции, което да бъде доказано с писмо от банки или финансови наличности, съобщи регионалният министър Росен Плевнелиев.
Българските фирми за година правят до 16 млрд. лв. строителен обем и от тази гледна точка АМ „Тракия” спокойно може да бъде построена и от български фирми, макар че по-голямата конкуренция е гаранция за по-добри перспективи за обществото, каза за БНР Иван Бойков, изпълнителен директор на Камарата на строителите.
Той допълни, че причината за драстично намалелия брой фирми, желаещи да вземат участие в строителството на АМ „Тракия”, е, че самите условия за аутобана са били много тежки, а магистралата изисква много сериозна логистика.
Цялата отговорност се прехвърля върху строителните фирми, а държавата контролира много сериозно нещата.
„Единственото нещо, което не ми харесва и което не харесва и на бизнеса, и срещу което отдавна се борим, това е най-ниската цена, която ще бъде критерий за избора на изпълнител”, каза Бойков и допълни, че от изключително значение е цената да бъде много внимателно преценена.
От думите му стана ясно още, че не биха могли да се правят отстъпки, просто за да се случи тази магистрала, тъй като договорът, цената, както и сроковете са твърди.
„Има линеен график, който се разписва във времето, по месеци какво се случва на обекта, т.е. може да се прави много сериозен контрол и сигурно ще се прави. Така че няма как да има увеличение на цената и тук всеки внимателно трябва да си прави сметката”, допълни още Бойков.
Tweet |
|