АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Успех за светофарно етикетиране на храните
В навечерието на световния ден на потребителите 6 големи компании обявиха, че ще въведат светофарната система за етикетиране на своите продукти.
The Coca-Cola Company, Mars, Mondelez International, Nestlé, PepsiCo и Unilever съобщиха на 8 март, че ще въведат цветно кодиране на хранителната информация популярно още като светофарно изобразяване. Това означава, че когато съдържанието на даден хранителен елемент, например мазнини, надвишава препоръчителната дневна доза, то стойността ще бъде оцветявана в жълто или червено спрямо количеството. Когато то е по-ниско, ще бъде оцветявано в зелено.
Асциацията „Активни потребители“ припомня, че през 2010 година апелира този подход да бъде възприет в целия Европейски съюз, но за съжаление идеята не събра достатъчно подкрепа в Европейския парламент. Сега е очевидно, че все по-често щесе срещат „светофарни етикети” в магазините. Така добрата идея може сама да си пробие път с чисто пазарни методи, без да се налага участието на политиците.
Tweet |
|