АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Успехът на аутсорсинга в България
Успеха на аутсорсинг сектора в България представя британският вестник "Файненшъл таймс" в статия, публикуваната днес. Секторът на аутсорсинга може и да не е особено бляскав, а думите "кол център" - да се свързват с асоциации за дразнещи нежелани телефонни разговори, но това определено е голям източник на приходи за множество пазари с нововъзникваща пазарна икономика, пише изданието. Някои източноевропейски страни също намериха ниша на този пазар, печелейки от географското си положение, ниските разходи и работната сила на технически грамотни висшисти. В България аутсорсингът на бизнес процеси постигна успех, давайки работа на около 15 000 души и създавайки приходи от $200 млн., според Българската агенция за инвестиции. Канадската компания Telus е последната засега голяма международна компания, навлизаща на българския пазар, където само преди 15 години секторът почти не съществуваше, пише изданието. В статията "Файненшъл таймс" проследява навлизането на българския аутсорсинг пазар на компании като Coca-Cola, Hewlett-Packerd и IBM. Изданието отбелязва стимулите, предоставени от българските власти и предимствата на българският пазар, цитирайки експерти в бранша. През 2011 година консултантската компания AT Kearney класира България на пето място в Европа като дестинация за аутсорсинг - добра позиция, но все пак спад спрямо първото място през 2009 година, посочва "Файненшъл таймс". Във все по-конкурентния и мобилен в географско отношение сектор обаче България не може да си позволи да почива на лаврите си, заключава изданието.
Tweet |
|