EUR 1.9558
USD 1.8068
CHF 2.0847
GBP 2.3463
CNY 2.5360
you tube
mobile version

Ученици се пробват за мениджъри

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Ученици се пробват за мениджъри

mail14:50 | 14.04.2011прегледи 704 коментарикоментари 0


Второкласници се пробват за мениджъри на Панаира на тренировъчните фирми. Отборът на невръстните предприемачи от Добрич включва деца до 6-и клас. Те ще мерят сили с гимназисти от България, Румъния и Черна гора по време на ТФ ФЕСТ 2011, който се провежда на 14 и 15 април в палата 7 на Международен панаир Пловдив. Той е партньор на проявата, която се организира от Центъра на учебно-тренировъчните фирми (ЦУТФ) към Министерството на образованието, младежта и науката.
За първи път тази година идват 4 университета от България и 4 от Румъния, съобщи Дария Маврудиева, директор на ЦУТФ, на пресконференция преди откриването на форума. На него се представят 131 тренировъчни фирми, 908 ученици, 107 учители от 50 училища. „Нито веднъж ТФ ФЕСТ не е отбелязвал спад в участниците, но сега техният брой е рекорден. Те не са били толкова много дори по времето, когато представянето на форума се спонсорираше изцяло, а в момента учителите и учениците сами поемат разноските“, подчерта Дария Маврудиева.
„Това показва, че все повече млади хора у нас мислят сериозно за бъдещето и отрано се подготвят за утрешната си роля на предприемачи и мениджъри“, добави главният директор на Международен панаир Пловдив Иван Соколов и припомни, че миналата година фирмите са били 97, а учениците – 600.
ТФ ФЕСТ е част от проекта „Мост между училището и бизнеса“. Ученици и студенти ще покажат своите умения в мениджмънта, маркетинга и бизнес администрацията чрез дейността на тренировъчните фирмите, които са създали. Предприятията работят в 12 бранша от областта на търговията, финансите, туризма и услугите. Има дори митница и учебен клон на НАП, който прави внезапни проверки по щандовете.
Учениците засенчват професионалистите със своите рекламни трикове. Младеж, дегизиран като Микеланджело, предлага мебели. Други са се маскирали като боляри или благородници, за да рекламират туристически дестинации и галерии. Отбор по пижами и с биберони в уста е една от атракциите на изложението. Мнозина се снимат с гостите от Черна гора, облечени в национални носии. Хит е щандът на фирма, търгуваща с презервативи, където се дават и здравни съвети. Промоции, томболи и дегустации са част от арсенала на младите търговци. Те обаче не забравят и сериозната част от работата – попълват документи, правят банкови плащания и всичко останало, което се върши в реалните фирми.
Екипите ще се изявяват в презентации и в конкурси за за най-добър щанд, екип и професионално обслужване, каталог, рекламни материали, панаирна промоция, обслужваща банка. За първи път съвместно с УНСС се организира конкурс за бизнес идея в областта на земеделието, а заедно с Министерството на икономиката, енергетиката и туризма – за защита на интелектуалната собственост за наградата „Брандико“. Презентации на проекти, разработени от гимназисти, са включени в програмата на Академия „Корпоративна социална отговорност“ на 15 април, когато Българският младежки форум на бизнес лидерите ще даде своята награда за социално отговорен бизнес.
В същия ден ще бъдат обявени победителите в конкурсите, а най-изявените мениджъри ще получат титлата Мис и Мистър ТФ ФЕСТ.

 

 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg