АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Фалшиви топ вина заливат Китай
DiVino
Китай се нарежда на пето място в света по консумация на вино, а супермаркетите и ресторантите се изложени на все по-голямата заплаха от бутилки, чийто етикети не отговарят на действителното съдържание. Тази тенденция е най-осезаема в градовете, където потребителите имат по-слаби познания за вината. Повече от половината внесено през 2012 вино в Китай е френско, като най-често фалшифицирани се оказват топ вината от Бордо заради големите печалби. „За много китайски потребители, колкото е по-скъпо, толкова повече се купува, споделя пред Ройтерс Маги Ванг, маркетинг консултант в Пекин. Китайците купуват най-скъпите къщи и коли. Те не търсят най-доброто, а искат най-скъпото, добавя още тя. Прочутото Château Lafite от Бордо се е превърнало вече в любим продукт за фалшифициране.
Изчисленията показват, че на китайския пазар има повече вина от голямата реколта 1982 на Lafite, отколкото въобще са произведени. Въпреки това, Кристоф Сален, президент на Domaines Barons de Rothschild, собственик на Lafite споделя, че досега не е попадал на фалшива бутилка Château Lafite 1982. Интересната тенденция, според него, е зачестяващото използване на подобни имена като например Chatelet (от фр. замъче) Lafite. Château Mouton-Rothschild също не е пощадено от фалшификации, като на китайския пазар често срещат вина с подобни имена като Mouton&Sons или Edouard Mouton. Макар и толкова престижни, австралийските производители също попадат под ударите на китайските фалшификатори. Penfolds и Henschke съобщават често пъти за фалшифи бутилки. Забелязват се етикети с означение Panfaids, на които е изписано дори името на починалия през 1994 прочут уайнмейкър на Penfolds, Макс Шуберт.
Най-честата практика за фалшификаторите е пълненето на стари бутилки от подбрани топ производители. "Ако познаваш вината, можеш да разбереш, че са фалшиви, но повече китайци не го правят", споделя Ченг Кянруи, винен автор за китайски лайфстайл сайт Daily Vitamin. Един от начините за борба с фалшификаторите, които винопроизводителите практикуват е да унищожават бутилките след дегустации. Според Ройтерс, от 1996 година Lafite използва четири идентификационни техники за вината си, които обаче няма намерение да разкрива публично. Французинът Брюно Помар, уайнмейкър на китайския производител Château Hansen, споделя, че преди две години е получил бутилка с етикет на Domaine de la Romanée-Conti, но с лого на Château Lafite.
Tweet |
|