АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Фейсбук подклажда омраза и насилие
10:56 | 26.10.2021 691 коментари 0
Нови разкрития, публикувани от водещи световни медии, потвърждават съмненията, че най-голямата социална мрежа в света - Фейсбук - подхранва речта на омразата, насилието и разпространението на фалшиви новини. АП, в. „Вашингтон пост“ и тв Си Ен Ен публикуваха така наречените „Фейсбук пейпърс“, които показват, че ръководството на компанията на Марк Зукърбърк не е в състояние да свали и предотврати публикуването на опасно съдържание.
„Най-голямата социална мрежа в света е изпуснала контрола“, пише АП. Според новите публикации във "Фейсбук пейпърс" мрежата застрашава демокрацията в целия свят, но най-силно засегнати са развиващите се страни. Бивша служителка на Фейсбук: Социалната мрежа вреди на децата и сее раздор Сътрудници на Фейсбук отдавна са предупреждавали за рисковете от алгоритъма, подсилващ речта на омразата, но ръководството на компанията ги е неглижирало. За това разказа в телевизионно интервю бившият продуктов мениджър Фpaнcиc Xаyгън. Според нея социалната мpeжа системно e пренебрегвала сигурността на потребителите. След американския Конгрес Хаугън се яви пред парламентарната комисия във Великобритания, която разглежда плановете за регулиране на компаниите за социални медии. Тя заяви, че социалната мрежа разглежда безопасността като източник на разходи за компанията. Според нея алгоритмите подтикват потребителите към крайности.БНР Ръководството на американската компания Facebook смята, че има координирани опити за нейното оклеветяване. Това се казва в изявление на ръководителя на компанията Марк Зукърбърг, публикувано в понеделник на страницата му в едноименната социална мрежа, предават ТАСС и Агенция "Фокус". Според Зукърбърг „големите организации трябва да бъдат обект на контрол“. „Добросъвестната критика ни помага да станем по-добри. Но според мен това, което виждаме сега, е координирано усилие за избирателно използване на изтекли документи, за да се представи изкривена картина на нашата компания“, каза той.Компаниите не трябва да вземат самостоятелно всички решения относно своята медийна политика, по някои въпроси трябва да се прилага правителствена регулация, каза Зукърбърг.
„Когато вземаме решения, трябва да балансираме между понятията за социална справедливост, като свобода на словото и намаляване на вредното съдържание, или между въвеждане на криптиране за неприкосновеност на личния живот и подпомагане на правоприлагането... балансиране на сложни социални ценности. Многократно исках регулирането да бъде ясно, защото не мисля, че компаниите трябва да вземат толкова много решения като това сами“, написа той.
По-рано в понеделник редица световни медии публикуваха нова поредица от разследвания на проблемите с Facebook. Според Асошиейтед прес, 17 американски медии са допринесли за The Facebook Papers, като си сътрудничат на хиляди страници от вътрешни документи на компанията, които бившата служителка Франсис Хауген е получила.
Изхождайки от получените сведения, те твърдят, че ръководството на Facebook, в техен собствен интерес, е пренебрегнало принципите на свободата на словото и равенството, а също се е отнасяло предубедено спрямо определени групи потребители, ръководени от тяхната езикова или териториална принадлежност или политически статус.
Зукърбърг вярва, че инструментите на компанията за защита от злонамерен софтуер са най-добрите в индустрията.
Според него ръководството на Facebook през 2021 г. е инвестирало повече от 5 милиарда долара в осигуряване на безопасността на потребителите на социалната мрежа. Той отбеляза, че Facebook се придържа към принципите на прозрачност, публикувайки тримесечни отчети за усилията за борба с нарушителите на правилата на социалните медии, а надзорният съвет, създаден през 2020 г., се е превърнал в „модел за самоконтрол“ за компанията. „В резултат на това съм уверен, че нашите анти-зловреден софтуер системи са водещи в индустрията“, каза Зукърбърг.
Facebook планира десетки милиарди долари инвестиции във виртуална реалност през следващите няколко години, каза Зукърбърг в изявление.
„За да покажем колко важно е това за нашата компания, днес обявяваме промяна в нашите финансови отчети. От следващото тримесечие ще започнем да разкриваме финансовите данни на Facebook Reality Labs отделно от другите ни приложения“, каза Зукърбърг „Това ще предостави на инвеститорите допълнителна перспектива за инвестициите, които правим в разширената и виртуална реалност“.
„През 2021 г. очакваме, че това ще доведе до намаляване на общата оперативна печалба с около 10 милиарда долара, инвестициите ще растат още повече всяка година [в продължение на] няколко години“, каза ръководителят на компанията.
Facebook трябва да пренасочи развитието си върху младите потребители на възраст между 18 и 29 години, вместо да се опитва да достигне до възможно най-широка аудитория, каза Зукърбърг.
Една от целите на компанията, каза той, е да трансформира всички свои приложения, които също включват сайта за социални мрежи Instagram и Whatsapp, „в най-добрите услуги за млади възрастни на възраст от 18 до 29 години“.
Изпълнителният директор на Facebook отбеляза, че през последните 10 години, поради огромния ръст в популярността на техните платформи, компанията „се фокусира върху обслужването на всички, нашите услуги са настроени да бъдат по-добри за повече хора, отколкото за млади хора“.
През това време конкуренцията в това пространство стана много по-интензивна, „особено с нарастващата популярност на iMessage [приложението] на Apple и скорошния възход на [видео услугата] TikTok“, който Зукърбърг описа като най-силния конкурент на компанията.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg