EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Фетел безапелационен на „Монца“

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Фетел безапелационен на „Монца“

mail10:40 | 12.09.2011прегледи 400 коментарикоментари 0


F1 Racing България
Себастиан Фетел постигна осма победа за годината и защитата на световната титла изглежда сигурна. Пилотът на Red Bull не потегли по най-добрия начин и позволи на Алонсо да го изпревари, но след като си върна позицията не остави шансове на преследвачите. „Монца” значи наистина много за мен, тук постигнах първата си победа, каза Фетел. – След финала си спомних всички мигове от триумфа с Toro Rosso. На подиума се чувстваш благословен и изживяването е неповторимо. Трябва да призная, че не очаквах да сме толкова бързи тук. На старта не видях откъде дойде Фернандо и за щастие успях да го изпреваря след рестарта. При атаката Алонсо не ми остави много място, но минах през тревата и успях да го задмина. Поздравявам Италия със 150- годишнината и посвещавам победата на тифозите. Знам, че повече щяха да се радват, ако пилот на Ferrari бе на мое място.”
Себастиан Фетел спечели безапелационно Гран при на Италия, въпреки че се забави на старта. Втори финишира Дженсън Бътън, а последното място на подиума остана за местния герой Фернандо Алонсо.
Състезанието започна при сухо и горещо време. Перфектен старт от 4-а позиция направи Алонсо, поведе колоната и публиката по трибуните полудя. Чудесно стартиха и Шумахер, който се изстреля на четвърто място. Меле в първия завой предизвика Витантанио Лиуци. Италианецът потегли чудесно, но се докосна с друг болид, попадна в тревата и връщайки се на пистата помете болидите на Виталий Петров, Нико Розберг и удари леко Рубенс Барикело. На пистата излезе кола за сигурност, но само след три обиколки състезанието беше рестартирано.
Фетел започна незабавни атаки веднага след рестартирането, възползвайки се от проблемите на Ferrari със загряването на гуми. Пилотът на Red Bull успя да поведе колоната само след няколко завоя. Следващата катастрофа беше дело на Марк Уебър. Австралиецът атакува остро Фелипе Маса и успя да го завърти, счупвайки предното си крило. Австралиецът не успя да се добере до боксовете и катастрофира на „Параболика”. Бразилецът пък се смъкна до десета позиция.
Себастиан Фетел започна да трупа преднина и в 7-а обиколка водеше на Алонсо с цели 3,5 сек. Испанецът бе застигнат от Шумахер и Хамилтън и тримата започнаха невероятна битка. Гумите на пилота на Ferrari най-накрая загряха и той успя да се откъсне пред преследвачите. В следващите обиколки Фетел направи поредица от най-бързи обиколки, а Хамилтън не успяваше да се справи със Шумахер въпреки двете DRS зони. Люис успя да изпревари Михаел в 13-а обиколка, но седемкратният световен шампион си върна позицията само два завоя по-късно. Двамата бяха застигнати от Дженсън Бътън, който започна да дебне удобен момент за атака.
Бътън успя да изпревари съотборника си и Шумахер в 16-а обиколка и немецът стана първия пилот, който влезе в бокса. Само обиколка по-късно и Дженсън се отби при механиците си. Люис последва примера му в следващия тур, но се върна на пистата зад Шумахер и преследването отново започна. Лидерите Фетел и Алонсо смениха спокойно гуми и запазиха позициите си.
Михаел Шумахер блокира на няколко пъти Хамилтън, защитавайки позицията си и въпроса бе отнесен до стюардите на FIA. Наложи се Рос Браун да напомни на Михаел по радиото, за спазването на правилата. Дженсън Бътън започна да преследва Алонсо и преднината на испанеца в 25-а обиколка бе само 1,3 сек. Пилота на McLaren направи няколко най-бързи обиколки и се залепи зад Ferrari-то. Междувременно Люис най-накрая успя да изпревари Шумахер и застана на 4-а позиция.
В 32-а обиколка темпото на Бътън рязко спадна и Алонсо успя да натрупа малка преднина преди вторите смени. Вторите боксове започнаха Бруно Сена(Renault) и Пол ди Реста(Force India). Пръв от лидерите гуми смени Бътън. Неприятно впечатление направи Рубенс Барикело, който първо забави Алонсо, а след това едва не удари Дженсън на входа към питлейна. Алонсо и Хамилтън спряха обиколка по-късно и успяха да запазят позициите си. Прословутите проблеми на Ferrari със загряването на гумите медиум отново се проявиха в най-неподходящия момент и испанеца бе безпроблемно изпреварен от Бътън за ужас на тифозите. Контраатаката на Фернандо не успя, британеца получи чиста писта и започна преследване на лидера Фетел. Пилотът на Red Bull вдигна рязко темпото и отговори с най-бърза обиколка.
Десет обиколки преди края на надпреварата, преднината на Алонсо пред Хамилтън беше само 7 секунди и стана ясно, че британецът ще се опита да се качи на подиума.
Усилията на Хамилтън не успяха и качването на подиума на Алонсо бе малка утеха за тифозите и шефовете на Ferrari.


1. Фетел Red Bull-Renault 1:20:46.172 часа
2. Бътън McLaren-Mercedes + 9.590 сек
3. Aлонсо Ferrari + 16.909
4. Хамилтън McLaren-Mercedes + 17.471
5. Шумахер Mercedes + 32.677
6. Маса Ferrari + 42.993
7. Алгерсуари Toro Rosso-Ferrari + 1 об.
8. Ди Реста Force India-Mercedes + 1 об.
9. Сена Renault + 1 об.
10. Буеми Toro Rosso-Ferrari + 1 об.
11. Малдонадо Williams-Cosworth + 1 об.
12. Барикело Williams-Cosworth + 1 об.
13. Kовалайнен Lotus-Renault + 1 об.
14. Трули Lotus-Renault + 2 об.
15. Глок Virgin-Cosworth + 2 об.
НБО: Хамилтън, 1:26.187 мин
Отпаднали:
Рикиардо HRT-Cosworth 40 обиколка
Перес Sauber-Ferrari 34
Кобаяши Sauber-Ferrari 23
Сутил Force India-Mercedes 11
Уебър Red Bull-Renault 6
Д’Aмброзио Virgin-Cosworth 3
Петров Renault 1
Розберг Mercedes 1
Лиуци HRT-Cosworth 1

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg