АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Фетел спечели безапелационно в Корея
F1 Racing България
Себастиан Фетел спечели 10-ата си победа за сезона, а това донесе и титлата при конструкторите на Red Bull. Втори остана Хамилтън, който се справи с ожесточените атаки на Уебър в последните десетина обиколки. Четвърти пред Алонсо е Бътън. Първите петима на финала се събраха в едва 15 секунди. Едно състезание, което доказа, че трите отбора в челото са почти на еднакво ниво!
Пилотите на McLaren направиха много слаб старт и не можаха да се възползват от добрите си стартови позиции. Фетел излезе пред Хамилтън и веднага дръпна на достатъчно разстояние, за да не позволява на британеца да използва системата за подвижно крило. Бътън пък се намери в последния вагон на влакчето на Ferrari – чак на 6-а позиция. Той не се справи с тях на пистата, но влезе в бокса по-рано, заедно с Розберг. По този начин и двамата минаха пред болидите на Ferrari. Излязоха един до друг, като Бътън беше отвътре, а Розберг – върху синята линия от страната на боксовете. В първия момент пилотът на McLaren отстъпи, но после престъпи бялата линия, за да изпревари германеца.
В 16-ата обиколка удар между Виталий Петров и Михаел Шумахер наложи излизането на кола за сигурност. На спирането за първи завой руснакът буквално отнесе задницата на Mercedes-а. И двамата отпаднаха, въпреки че Петров се добра до пита. Алонсо се размина на косъм от участие в инцидента.
Колата за сигурност събра водачите в групичка. Така разликита между Фетел, Хамилтън, Уебър, Бътън, Розберг, Маса и Алонсо се стопи. Колата на сигурността се прибра чак в края на 20-ата обиколка. Бътън опита да изпревари Уебър още в края на дългата права, но не успя. Постепенно обаче изостана от него. Разликите нараснаха до над секунда още в първата обиколка. Единствено Маса се задържа в секундата на Розберг.
В следващите обиколки най-интересното беше битката между Сена и Кобаяши – Renault-о и Sauber-ът размениха местата си няколко пъти. Това даде отлични възможности на Ковалайнен и Трули. Пилотите на Team Lotus се залепиха зад двойката спорещи и направиха няколко силни обиколки между 20-ата и 25-ата. Не се стигна до опит за изпреварване, защото Кобаяши трябваше да влезе за смяна на предния спойлер.
В 26-ата обиколка Хамилтън успя да падне под секунда разлика от Себастиан Фетел, а Уебър да стопи до толкова разликата си с Хамилтън. Най-тежки бяха атаките на Уебър в обиколката преди да влязат заедно в бокса, но те продължиха и след това. Алонсо беше много бърз преди второто си влизане в бокса и след него излезе пред съотборника си Маса.
В последните обиколки Уебър и Хамилтън размениха позициите си два пъти. Всички пилоти в челото влязоха в трафик от затворени с обиколки болиди и това съживи страхотно състезанието.
Tweet |
|