АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Филми и чалга доминират tv програмите
През 2010 г. в страната са действали 100 български регистрирани и лицензирани телевизионни оператори, показват данни на НСИ. Телевизиите с наземно разпръскване и тези по кабел и сателит са излъчили програми с обща продължителност 660.8 хил. часа. В сравнение с 2009 г. часовете телевизионни предавания намаляват с 4.9%. Най-голям е относителният дял на художествените предавания (игрални, телевизионни и видеофилми) - 34.3% от всички предавания, и остава непроменен в сравнение с 2009 година. Делът на музикалните предавания нараства от 17.8% през 2009 на 19.5% през 2010 г., или с 1.7 процентни пункта. Същевременно се увеличава делът на информационните предавания с 0.8 процентни пункта, на образователните предавания - с 0.3 процентни пункта (1 339 часа), а делът на информационно-забавните и на младежките предавания остава постоянен, съответно 3.8 и 0.7%. Намаление с 1.8 хил. часа (11.1%) се наблюдава при детските предавания през 2010 в сравнение с 2009 година. Относителният дял на излъчените реклами през последната година е 5.2% от всички предавания и в сравнение с 2009 г. този дял намалява с 0.1 процентни пункта (2.7 хил. часа).
Структура на телевизионните предавания по вид - %
През 2010 г. радиооператорите (86 бр. - радиа и радиомрежи) са излъчили 674.4 хил. часа
радиопредавания, което е със 7.2% по-малко в сравнение с 2009 година. От всички предавания в страната през 2010 г. най-голям е делът на музикалните - 40.2%, като в сравнение с 2009 г. този дял намалява с 2.1 процентни пункта. Новините, бюлетините, коментарите, спортните новини и прогнозата за времето заемат 11.8% от всички предавания, което е с 1.3 процентни пункта повече в сравнение с 2009 година. Увеличава се и делът на информационно-тематичните предавания от 7.8% през 2009 г. на 10.7% през 2010 г., или с близо 3.0 процентни пункта. За разлика от предходната година делът на образователните програми и на програмите за изкуство и култура през 2010 г. намалява с 0.6 и 0.2 процентни пункта (съответно с 5 304 и 2 767 часа). През 2010 спрямо 2009 г. детските и младежките
предавания намаляват почти наполовина (от 31.1 хил. на 16.6 хил. часа). В същото време делът на забавните предавания остава постоянен - 3.1%, а този на информационно-забавните се увеличава с 0.3 процентни пункта. През 2010 г. делът на излъчените реклами е 3.5% от всички предавания, или с 1.3 процентни пункта по-малко от 2009 година.
Структура на радиопредаванията по вид - %
Tweet |
|