АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Фирма за електромобили излиза на БФБ
Производителят на спортни състезателни автомобили и електромобили СИН КАРС Индъстри подаде заявка за регистрация на сегмента "Пазар за растеж на МСП" (BEAM) на Българската фондова борса. Това е втората компания от иновативен сектор, която желае да придобие публичен статут на новия пазар BEAM. СИН КАРС Индъстри ще предложи до 2 млн. акции с номинал 1 лв. всяка, като предлагането ще се проведе на 1 юни 2021 г. Минимумът за успешно предлагане е предвиден да бъде 250 000 записани нови акции. Мениджър на емисията е ЕЛАНА Трейдинг.
Компанията е създадена през 2018 г. като продължител на част от дейността на “СИН КАРС” – бизнес с 10-годишен опит в разработването и производството на спортни състезателни автомобили, които участват в световния шампионат GT4. Първият български спортен и състезателен автомобил SIN R1 вече има славна история от над 30 първи места на три континента. Производителят има европейско одобрение за автомобилно производство, а базата от 6000 кв.м. се намира в гр. Русе. В последните три години новият иновативен проект на дружеството е за производство на електрически автомобили на базата на универсална платформа - L City. Компанията организира в Русе производството на шасита, части за купе и други компоненти за електрически автомобили, а самото сглобяване ще се прави в базата на компанията в Германия.
Създател и мажоритарен собственик е инж. Росен Даскалов, който е и бивш автомобилен състезател, с 30-годишен опит в автомобилния спорт и индустрия. Визията за развитието на иновативното производство на електромобили е продуктите да са основно насочени за европейския пазар, за да се отговори на бързо разрастващите се нужди от този сектор.
Потенциал на пазара на електромобили
Глобалните продажби на електромобили растат шеметно от 2016 до 2018 г. с 60%, като през 2019 г. те достигат 2.3 млн. броя, по данни на анализаторската компания McKinsey & Company. Те остават единственият растящ сегмент в рамките на автомобилната индустрия в последната година. По данни на германската фирма IAA Mobility, само за 2020 година най-много регистрации на нови електромобили има в Европа - 1 368 167, като лидер е Германия с 394 943 бройки. Новите правила за вредни емисии от въглероден диоксид в глобален план притискат производителите на автомобили да се насочват все повече към електрически коли, за да избягнат огромни глоби за нарушаване на „зелените“ правила. ЕС поставя изключително тежки правила на автомобилните компании, като им постави целта да намалят въглеродните си емисии с 40% между 2007 и 2021 г. Германия скоро ще задмине Норвегия като основен пазар на електромобили в Европа, защото дава стимули под формата на екологичен бонус от 4000 евро за електрически превозни средства. Приет е пакет, според който бонусите за закупуване на електрически коли с цена до 40 хил. евро ще достигнат до 6000 евро, което ще изравни разходите за покупка на електромобил с тези за автомобил с двигател с вътрешно горене. Във Франция от друга страна, ако замените стария си автомобил с нов електромобил с цена до 45000 евро, ще получите държавна помощ от 11 000 евро. Според консултантската компания Deloitte, през 2022 г. цената на електромобилите ще се изравни с тези с двигателите с вътрешно горене. Други анализи посочват тенденцията да се реализира през 2025 г.
Tweet |
|