EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Фирмени новини от България

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Фирмени новини от България

mail11:10 | 17.04.2015прегледи 1080 коментарикоментари 0


Microsoft обяви, че Ангел Ангелов – учител по Информационни технологии в СОУ „Сава Доброплодни“ в Шумен и Димитрина Тодорова – учител по Информационни технологии от Английска езикова гимназия „Гео Милев“ в Бургас, ще се присъединят към 300 Microsoft Innovative Educators (иновативни учители на Microsoft) и ученици - посланици от цял свят в събитието E2 Global Educator Exchange. То ще се проведе от 29 април до 1 май в централата на Microsoft в Редмънд, щата Вашингтон (САЩ). Едни от най-иновативните учители в света са избрани да присъстват на събитието, както и да си сътрудничат, да създават и да обменят опит с колегите си за интегриране на технологиите и образованието по начини, които да подобрят резултатите от обучението и да подготвят учениците за пазара на труда.

“Mobilegeddon” е ново понятие, означаващо „мобилен армагедон“, с което онлайн специалистите и маркетолозите напоследък описват предстоящите промени в алгоритмите на интернет търсещите машини и по-конкретно поставянето на мобилността на един сайт във фокуса на търсачките. Или с други думи, всеки уебсайт, който не е оптимизиран за мобилни телефони (няма риспонсив или мобилна версия), вероятно ще бъде по-трудно откриваем при търсене в интернет.
“Тази тенденция ще промени значително онлайн маркетинга и особено частта му, свързана с оптимизацията на сайтове за търсещите машини. Все още е рано да се каже какво ще се случи с вашия уебсайт след обновяването на алгоритмите, но е сигурно, че факторът мобилност занапред ще заема все по-важно място при търсенето на информация в мрежата“ - обяснява Георги Костов, основател на eDesign. „Делът на потребителите, достъпващи интернет през телефона, непрекъснато се увеличава и водещите онлайн търсачки отчитат тази тенденция. Последното означава, че ако искате вашия сайт да бъде на челни позиции при търсене по определени думи, ще трябва да се погрижите той да се вижда добре през смартфони, таблети и други мобилни устройства. През последните години, наличието на решение за мобилни устройства се превърна в обичайна практика в нашата работа. Поради тази причина, предстоящите промени (каквито и да са те), не би трябвало да притесняват нашите клиенти“, допълва специалистът.
По традиция търсещите машини променят своите алгоритми, най-често с цел да направят така, че качественото съдържание да излиза по-напред при търсене. Специалистите по оптимизация за търсачки (SEO – Search Engine Optimization) пък традиционно търсят начини да изведат сайтовете на своите клиенти по-напред, използвайки знанието за начина, по който работят търсачките. Тази практика през последните години доведе до крайности, включително създаването на огромен брой сателитни страници без особено стойностно съдържание с цел генериране на линкове към основните сайтове на дадени компании. С последните промени в търсещите машини това е на път да се промени, а с предстоящите обновявания на алгоритмите се очаква в тях да бъде отразено и все по-широкото използване на мобилен интернет, увеличавайки тежестта на сайтовете, оптимизирани за смартфони.
 

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е разрешила на американската Mohawk Industries да придобие производителя на керамични плочки "КАИ груп". Сделката за българската група предприятия, която включва фабриките "Хан Аспарух" в Исперих и "Хан Омуртаг" в Шумен, беше обявена в средата на март. В нея се включват и още няколко свързани с двата завода компании в България, Румъния и Гърция. Общата сума, която Mohawk ще плати, е около 195 млн. евро, което прави сделката най-голямата за годината в страната досега. След извършената оценка на концентрацията КЗК е установила, че сделката няма да окаже негативно въздействие на пазара на производство и продажба на подови и стенни керамични плочки в България и не би ограничила конкуренцията на него.
 

Иновациите в уеб разработката и дизайна, стартиращите онлайн фирми, новите тенденции в дигиталния маркетинг и онлайн бизнеса ще бъдат във фокуса на тазгодишното седмо издание на “Български награди за уеб” - най-големия конкурс в сферата на интернет технологиите у нас. Надпреварата, чиито организатор е Българската уеб асоциация, традиционно представя най-качествените и успешни проекти в българското онлайн пространство и поставя акцент върху добрите практики в бранша у нас. Общият брой на оценените проекти във всички досегашни издания на конкурса е над 1200, а за тазгодишното издание до момента са се записали близо 30 компании. Крайният срок за регистрация е 10 юни. Всички желаещи могат да се регистрират на адрес www.webawards.bg.

104 виртуални предприятия на ученици от България, Румъния и Черна гора ще се състезават на „ТФ фест 2015“, който ще се проведе на 23 и 24 април в Международен панаир Пловдив. Това е най-големият годишен форум на Мрежата на българските тренировъчни предприятия. На неговото 18-о издание за първи път ще има секция „Образование и кариера“ и Национална ученическа олимпиада по роботика.
Младите мениджъри ще се борят за 30 награди в рамките на 12 конкурса, които ще излъчат най-добрия щанд, най-подготвения екип, най-атрактивните рекламни материали и каталог, най-ефектната презентация и уеб сайт, най-успешната банка и компанията, развиваща социално отговорен бизнес. По време на Международния панаир на тренировъчните фирми учениците ще демонстрират своите умения в областта на финансите, търговията, туризма и хотелиерството, производството на облекла, аксесоар, бижута и играчки, строителството и озеленяването, рекламата и услугите. Някои от тях осъществяват аванардни бизнес проекти, като разработване на приложения за Android, създаване на летателен център и управление на агенция за запознанства. Работата им ще бъде оценявана от представители на бизнеса, университети, министерства и неправителствени организации.
 

От средата на месец април минерална вода Банкя ще се предлага на българския пазар в иновативна twist бутилка, която е от 0.5 литра и е 15% по-лека. Специалният й дизайн позволява по-лесното й свиване и намаляване на обема след употреба. Тези две подобрения значително ще спестят място в контейнерите за рециклиране, а също и енергия и гориво, нужни за транспортирането на отпадъците. Самият дизайн на бутилката подканва потребителите само с едно движение да дадат своя принос за опазването на природата. За 2 години Банкя Plant Bottle от 0.5L и 1.5L намали емисиите на CO2 с над 580 тона, които се равняват на количеството варели петрол, необходими на един средностатистически европейски автомобил за изминаването на над 4,600,000 км.
 

До 2020 г. се очаква над 50% от трансакциите с Visa да бъдат направени през мобилни устройства. Средствата, изхарчени при търговци с карти Visa, издадени от български финансови институции, са 24% повече на годишна база и надхвърлят 1.421 милиарда евро.
Плащанията на ПОС терминали отчитат стабилен ръст през 2014 г. Броят на направените ПОС трансакции доближава 37.5 милиона, което е ръст от 25% в сравнение с 2013 г. Дeлът на оперативните системи в продажбите на нови мобилни устройства в България (Q4, 2013 г.): Android – 68%, Apple – 18%, Windows Mobile – 12%.
Безконтактните разплащания у нас нарастват значително – през 2014 г. ръстът на оборота е 79%, а на трансакциите – 31%. Към края на миналата година броят на безконтактните терминали в България е 13 000. Безконтактни разплащания в България се предлагат от супермаркети, телекомуникационни оператори, бензиностанции, вериги за бързо хранене, кина и аптеки.
 

Българската бира Бритос спечели златен медал на Monde Selection - World Quality Selections 2015 („Монд Селексион“) в Брюксел. В състезанието са участвували над 80 страни, а журито е включвало членове на Френската кулинарна академия, главни готвачи на ресторанти и други водещи експерти.
 

Българската стартираща фирма Уидо представи първата по рода си онлайн платформа за споделяне на време. Проектът се нарича WeDo и има за цел да свърже ангажирани хора, които нямат свободно време и се нуждаят от помощ с такива, които разполагат с време и биха могли да изпълнят дадена задача. Обхватът на дейностите включва както секретарски услуги, обработка на документи, помощ с домакинството, плащане на сметки, разхождане на животни, така и всякакви други услуги, които са съобразени с българското законодателство. Всеки желаещ ще има възможност да си направи профил в платформата и да бъде както възложител, така и изпълнител на различни задачи. При финализирането на дадена дейност възложителят ще заплаща на изпълнителя, а вторият ще предоставя на WeDo малък процент от сумата.

Собственикът на City Center Sofia - Revetas Capital, започва програма за преустройство на търговския център. Тя включва цялостно обновяване на площите в първия софийски мол и въвеждане на нова концепция с цел привличане на нови марки, увеличаване на посещаемостта и засилване на пазарните му позиции. Програмата ще протече на няколко етапа. Вече са в ход обновяване на общите части на мола и освежаване на фасадата. Сред преустройствата ще е преместване на ескалаторите, за да се улесни достъпът до по-слабо посещавани зони в мола и да се засили трафикът в тях. На следващ етап в ще бъде обособена и открита развлекателна зона. Името на търговския център ще бъде сменено на Park Center – платформа, която обединява 14 търговски центъра под управлението на Revetas Capital в Централна и Източна Европа. По време на преустройствата молът няма да затваря за посетители. Ключова част от новата концепция на CCS е промяната на микса от наематели, като той ще бъде обогатен с нови търговски марки и заведения. Търговският център е на пазара от 2006 г., когато присъствието на големи международни търговци беше ограничено. През последните пет години средата се промени, но в досегашния си формат CCS не беше достатъчно конкурентен, за да привлече значими наематели.

През април 1985 г. Toshiba лансира първия в света лаптоп за масова употреба – моделът T1100, който проправя пътя към развитието на преносимите компютри такива, каквито ги познаваме днес - неизменна част от нашето ежедневие. Макар и несравним като производителност със съвременните машини, T1100 е предлагал тънък и качествен монохромен LCD дисплей с резолюция 640x200, заедно с новоразработен софтуер за контрол на мощността, който допринасял съществено за живота на батерията, която издържала почти 8 часа, а теглото му било едва 4,1 кг в сравнение с тежките настолни машини от онова време. Моделът също така е разполагал със стандартната за наши дни функционалност "resume", позволяваща му да бъде спиран на пауза между отделните сесии, без необходимост от рестартиране всеки път. Тази технологична иновация на пазара на преносими компютри запалва искрата на инженерната, дизайнерска и маркетингова креативност в индустрията. Пазарът приема T1100 с отворени обятия заради неговата мобилност и иновативни характеристики, като само в рамките на първата година Toshiba продава над 10 000 броя от модела най-вече в Европа.


През първите три месеца на 2015 г. Нестле отчита органичен ръст на продажбите в размер на 4,4%, формиран от 1,9% реален вътрешен ръст и 2,5% ръст, вследствие на ценовата политика. Продажбите се увеличават с 0,5% до 20,9 милиарда швейцарски франка, повлияни негативно с 4,5%, вследствие на промяна на валутните курсове. Придобиванията без ликвидациите, допринасят с 0,6% за повишаване на продажбите. През 2015 г. компанията бележи ръст във всички географски региони: 5,6% в Северна и Южна Америка, 4,5% в Европа, Близкия Изток и Северна Африка и 2,2% в Азия, Океания и Централна и Южна Африка. Развитите пазари бележат ръст от 2,5%, а възникващите пазари от 6,7%.

  „Белла Академия” проведе първия практикум за млади ХВП специалисти от чужбина. 33 студенти от техническия университет ESIX Normandie (Франция) със специалности в сферата на машиностроенето в хранителната индустрия се запознаха отблизо с модерните технологии, по които се произвеждат продуктите от портфолиото на „Белла България”. Студентите посетиха фабриката за месни продукти „Фермата” и в разговор с R&D и HR специалистите в хранителния холдинг обсъдиха съвременните тенденции и успешните практики в производството на храни.

 


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1833