EUR 1.9558
USD 1.8068
CHF 2.0847
GBP 2.3463
CNY 2.5360
you tube
mobile version

Фирми: Air Serbia, Bosch, Спиди & EVN

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Фирми: Air Serbia, Bosch, Спиди & EVN

mail12:07 | 10.05.2016прегледи 1161 коментарикоментари 0


Air Serbia e националната авиокомпания на Република Сърбия, която през 2015 година отчита нетна печалба от 3,9 милиона евро. Това са резултатите от втората година от стартирането на оперативната дейност на авиокомпанията, което е с 44 % повече спрямо миналогодишната печалба от 2,7 милиона евро. Air Serbia обяви общи приходи от 305 милиона евро за 2015 г., което представлява увеличение от 16% спрямо 2014 г. Тези резултати са постигнати на базата на растежа в основните операционни показатели на авиокомпанията, включващи капацитет на мрежата, която се е разширила с 6% до 3,65 млрд. км. разполагаеми място-километри (ASK) през 2015 г., а броят на извършените полети се е увеличил с 8% до 32 384 полета до края на миналата година.

zoom_sss

След рекордната 2015 г. Бош ще продължи курса си на растеж и през тази година. Въпреки нестабилната пазарна конюнктура и геополитическата несигурност, през 2016 г. глобалният доставчик на технологии и услуги очаква увеличение на оборота между 3 и 5%. Бош ще продължи да расте по-бързо от конкурентните фирми. Ако слабата динамика на някои региони и пазари, наблюдавана през първото тримесечие, се задържи, ръстът на оборота ще остане близо до долната граница на прогнозата.

През първите три месеца на 2016 г. в стагнираща пазарна среда оборотът на Бош се повиши с 3% (4% с отчетен ефект от курсовите разлики) в сравнение с много силното първо тримесечие от миналата година. „В бъдеще ще растем не само с иновативни продукти, но и с иновативни услуги“, заяви д-р Фолкмар Денер, председател на Управителния съвет на Бош, на годишната пресконференция в новия Изследователски център на Бош в Ренинген. „Ще разработваме все повече свързани услуги върху широката основа на нашия хардуерен бизнес“, продължи Денер. Компанията ще се опира не само на богатата си технологична диверсификация, но и на задълбочената си компетентност в различни отрасли и области.

Бизнесът през 2015 г. – рекорди в оборота и печалбата

През 2015 г. оборотът на Група Бош достигна историческия връх от 70,6 милиарда евро. С цялостното придобиване на съвместните дружества BSH Hausgeräte GmbH и Robert Bosch Automotive Steering GmbH приходите от продажби се увеличиха с 22 милиарда евро или с 44%. Оперативната дейност на Бош също се разрасна силно и доведе до повишение на оборота с 10%. След елиминиране на ефекта от курсовите разлики ръстът в оборота е 3,8%. През 2015 г. всички бизнес сектори отбелязаха двуцифрен ръст и увеличиха печалбите си с изключение на бизнес сектор „Индустриална техника“. През изминалата година се повиши и печалбата на Група Бош като цяло – доставчикът на технологии и услуги постигна финансов резултат преди лихви и данъци (EBIT) в размер на 4,6 милиарда евро или 6,5% марж на EBIT. В сравнение с предходната година оперативният EBIT е повишен с 0,9 милиарда евро или с 24%.

Извънредните ефекти с положително и отрицателно влияние върху EBIT за 2015 г. се уравновесяват. Те се дължат на пълното консолидиране на Automotive Steering и BSH Hausgeräte, извършено за първи път, както и на извънредни амортизации и провизии за правни рискове. „Амбицията ни е чрез иновации активно да формираме нашите пазари“, обясни д-р Щефан Азенкершбаумер, финансов директор и зам.-председател на Управителния съвет на Бош. „Развитието на бизнеса през 2015 г. демонстрира, че тази стратегия се изплаща. Ще държим този курс и през 2016 г.“ Въпреки големите инвестиции за бъдещи периоди и разходите по преструктурирането печалбата на Бош ще остане стабилна и през 2016 г.

През тази година Бош планира да назначи 14000 специалисти с висше образование във всичките си локации по света. Изключително търсена е софтуерната компетентност. Почти всяко второ свободно работно място в Бош има връзка със софтуера.

Спиди АД отчита поредно силно тримесечие с консолидирани приходи от 32,75 млн. лв. Ръстът в страната се ускорява до 14,5%, а в Румъния надхвърля 20%. С най-голям принос е международния пазар и особено пратките между България и Румъния. Трансграничните доставки от и за България се увеличават с рекорден темп от 31%.

Добрите резултати при продажбите идват за сметка на по-големи разходи – реализираната оперативна печалба (EBITDA) се понижава с над 10% до 4,5 млн. лв. на неконсолидирана и 4,9 млн. лв. на консолидирана основа. Това се дължи основно на увеличените разходи за външни услуги. В доклада към отчета за първото тримесечие на 2016 г. от компанията посочват като причина отварянето на нови международни линии, където към момента ефективността все още е ниска, както и увеличението на цените на подизпълнителите с цел тяхното мотивиране. Увеличение има и в разходите за увеличаване на капацитета – увеличаването на площите на логистичните центрове, съответно и на техния персонал. Това намира отражение в разходите за наеми и възнаграждения за персонала, където ръстът е съответно 52% и 17,6%. Подобно е развитието и в Румъния, където инвестициите в растеж и разширяването на пазарните позиции също натежава на финансовия резултат на консолидирана основа – наемите се увеличават с 57%, а възнагражденията – с 16%.

Същевременно, направеното оптимизиране в традиционните дейности води до значително понижаване на дела на разходите за горива, поддръжка и застраховки на автомобили, които се запазват на ниво от 1,6 млн. лв., въпреки увеличението на приходите. На ниво нетна печалба спадът е с 34% на неконсолидирана и 42,5% на консолидирана, поради увеличените със съответно 33% и 31% на разходите за амортизации след значителните инвестиции през миналата година.

През първото тримесечие на 2016 г. размерът на придобитите активи е около 2 млн. лв., като освен обичайните инвестициите в автомобили, значителни са вложенията и в ремонт и оборудване на логистичните центрове. Знак за продължаване на високите темпове на инвестиране са над 3 млн. лв. платени аванси за придобиване на автомобили и оборудване и заявеното намерение за модернизиране на офисната мрежа и складовото оборудване.

В периода от 1 май 2016 г. до 30 септември 2017 г. всички клиенти на EVN  България Топлофикация в Пловдив, ползващи гореща вода, ще получат специална отстъпка. В посочения период цената за един кубик гореща вода няма да надвишава 10 лева с ДДС.

Промоционалната отстъпка е валидна за всички домакинства, които в периода на кампанията ползват услугата гореща вода от EVN България Топлофикация, както и за всички домакинства, които в периода на кампанията станат клиенти на дружеството и ползват услугата гореща вода. Не е необходимо специално заявление за участие в кампанията.

В случай, че домакинствата в дадена сграда заплащат регулярно по-малко от 10 лева на кубик гореща вода, техният краен разход се запазва и в периода на кампанията. Например, ако разходите на дадено домакинство за гореща вода за месец май 2016 г. са 8,50 лева за кубик, техният размер се запазва и няма да се повиши на 10 лева.


Тагове: Air Serbia, Bosch
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg