АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Фирми: Glovo, IKEA
Шведският мебелен гигант IKEA отвари своя трети магазин на територията на България, съобщи гръцкият франчайзър FOURLIS Group, който държи правата на IKEA за България, Гърция и Кипър. Новият обект ще се намира в столичния Mall of Sofia и ще бъде различен от вече съществуващия в столицата.
Магазинът ще е разположен върху 1200 кв. м площ. Той ще предложи цялата гама от над 8000 продукта, достъпни и при онлайн пазаруване. Вторият търговски обект на IKEA в София ще бъде оборудван както с каса на самообслужване, така и с традиционното касово обслужване. Новият магазин ще бъде подобен на този във Варна, открит през есента на 2020 г., който замени центъра за поръчки на веригата в морския град.
В България освен магазините в столицата и във Варна компанията притежава и два центъра за поръчки – в Бургас и в Пловдив, последният от които бе разширен в началото на лятото. FOURLIS Group отчита с 5.1% по-високи продажби от IKEA за първите шест месеца на тази година спрямо същия период на миналата, като приходите за шестте месеца в региона възлизат на 111.4 млн. евро.
В Гърция обаче са се свили с 6.5%, докато в България и Кипър са се увеличили с над 20% на годишна база.
-----------------------------
Компанията за доставки Foodpanda прекратява бизнес операциите си в София от тази седмица и ги прехвърля към платформата на Glovo. Така вече цялата дейност на фирмата в страната преминава към испанската група, която преди няколко месеца купи Foodpanda в България и Румъния от Delivery Hero и постепенно започна да интегрира дейността им. Бизнесът на Glovo в България вече се управлява от Ивайло Нецов, който досега беше изпълнителен директор на Foodpanda България.
Дейността на foodpanda в България се разрастваше бързо през последните години, като за миналата година приходите на българското дружество "Деливъри хиро" достигнаха 10.6 млн. лв. спрямо 4.4 млн. лв. година по-рано.
Растежът се дължи както на повечето поръчки на храна заради пандемията, но и на добавянето на доставки на хранителни и други стоки чрез партньорствата с вериги като "Фантастико", "Кауфланд", dm и др. Glovo се разшири към България в началото на годината с идеята да се намеси в конкуренцията между лидерите тогава на пазара - Takeaway и foodpandа. Нидерландската Takeaway пък навлезе преди три години чрез придобиването на BGМenu за 10.5 млн. евро.
Tweet |
|