EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Фирми: Glovo, IKEA

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Фирми: Glovo, IKEA

mail13:09 | 13.09.2021прегледи 866 коментарикоментари 0


Шведският мебелен гигант IKEA отвари своя трети магазин на територията на България, съобщи гръцкият франчайзър FOURLIS Group, който държи правата на IKEA за България, Гърция и Кипър. Новият обект ще се намира в столичния Mall of Sofia и ще бъде различен от вече съществуващия в столицата.

Магазинът ще е разположен върху 1200 кв. м площ. Той ще предложи цялата гама от над 8000 продукта, достъпни и при онлайн пазаруване. Вторият търговски обект на IKEA в София ще бъде оборудван както с каса на самообслужване, така и с традиционното касово обслужване. Новият магазин ще бъде подобен на този във Варна, открит през есента на 2020 г., който замени центъра за поръчки на веригата в морския град.

В България освен магазините в столицата и във Варна компанията притежава и два центъра за поръчки – в Бургас и в Пловдив, последният от които бе разширен в началото на лятото. FOURLIS Group отчита с 5.1% по-високи продажби от IKEA за първите шест месеца на тази година спрямо същия период на миналата, като приходите за шестте месеца в региона възлизат на 111.4 млн. евро.

В Гърция обаче са се свили с 6.5%, докато в България и Кипър са се увеличили с над 20% на годишна база.

-----------------------------

Компанията за доставки Foodpanda прекратява бизнес операциите си в София от тази седмица и ги прехвърля към платформата на Glovo. Така вече цялата дейност на фирмата в страната преминава към испанската група, която преди няколко месеца купи Foodpanda в България и Румъния от Delivery Hero и постепенно започна да интегрира дейността им. Бизнесът на Glovo в България вече се управлява от Ивайло Нецов, който досега беше изпълнителен директор на Foodpanda България.

Дейността на foodpanda в България се разрастваше бързо през последните години, като за миналата година приходите на българското дружество "Деливъри хиро" достигнаха 10.6 млн. лв. спрямо 4.4 млн. лв. година по-рано.

Растежът се дължи както на повечето поръчки на храна заради пандемията, но и на добавянето на доставки на хранителни и други стоки чрез партньорствата с вериги като "Фантастико", "Кауфланд", dm и др. Glovo се разшири към България в началото на годината с идеята да се намеси в конкуренцията между лидерите тогава на пазара - Takeaway и foodpandа. Нидерландската Takeaway пък навлезе преди три години чрез придобиването на BGМenu за 10.5 млн. евро.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg