АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Фирми: JYSK, Еврохолд
Дистрибуционният център на JYSK в България отбеляза 5 години от официалното откриване в България. От самото начало акцентът на новия логистичен център на JYSK са двете напълно автоматизирани високи кули (high bays), където се съхраняват стоки, които се обработват без никаква човешка намеса и правят съоръжението най-модерното в страната.
Разположен в индустриален парк "Божурище" близо до София, логистичният център е сред първите инвестиции, направени в района. Скоро след като е построен, печели
наградата "Сграда на годината 2019" в категорията "Логистични сгради", а JYSK получава наградата "Инвеститор на годината 2019".
В момента дистрибуционният център обслужва 268 магазина в 10 държави, сред които България, Румъния, Гърция, Турция. Тук работят близо 300 души, като над 80
от тях работят в Дистрибуционен Център Божурище от първите му дни, допринасяйки през това време за развитието и успеха на логистичния център.
на JYSK, а 1 210 000 онлайн поръчки бяха доставени до крайни клиенти.
Като част от цялостната стратегия на JYSK за намаляване на въздействието ни върху околната среда е инсталирана фотоволтаична система, покриваща 25% от
потреблението на енергия в дистрибуционния център. Също така, компанията има дългосрочни планове за увеличаване на капацитета за съхранение чрез изграждане на трета автоматизирана висока кула (high bay) с
капацитет 60 000 палетоместа.
Дистрибуционният Център Божурище е 8-мият логистичен център, който JYSK изгради в Европа, с първоначална инвестиция от 107 милиона евро. През 2022 г.
компанията направи нова инвестиция от 12 милиона евро за разширяване на съоръжението чрез изграждане на нова площ от 14 000 м2. Днес JYSK има общо 10
дистрибуционни центрове в Европа, които доставят стоки до почти 3.500 магазина. ---------------- За януари-юни "Еврохолд" акумулира брутна печалба от 243,19 млн. лв. и печалба преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) в размер на 165,78 млн. лв., което е ръст от съответно 1,7 на сто и 19,3 процента на годишна база. Това показва консолидираният отчет на дружеството за периода, който е публикуван на интернет страницата на Българската фондова борса. Подемът се дължи на повишената рентабилност в енергийния и застрахователния бизнес на холдинга, като в първия той е постигнат при по-ниски приходи. "Еврохолд" отчита нетен финансов резултат за периода от 17,51 млн. лв. За първото полугодие на предходната 2023 г. холдингът реализира 106,19 млн. лв. печалба след данъци, но резултатът тогава включваше еднократен ефект от преустановени дейности. За първите шест месеца на настоящата година крайният нетен финансов резултат от продължаващи дейности е три пъти по-висок спрямо този от сравнимия предходен период. "Еврохолд" генерира общи консолидирани приходи от близо 1,28 млрд. лв. за полугодието на 2024 г. - спад от 13,1 на сто за година, което се дължи на по-ниските цени на електроенергията за стопанските и бизнес клиенти в сравнение с шестмесечието на 2023 г. Приходите от застрахователна дейност на групата от януари до юни се увеличават с 3,3 на сто на годишна база до 260,49 млн. лв. Енергийният бизнес на "Еврохолд", който оперира под бранда "Електрохолд", е повлиян от промените в борсовите цени на електроенергията за стопанските и бизнес клиенти, като ефектът от тях е както намалени приходи, така и понижени разходи за закупуване на енергия. Застрахователният бизнес на "Еврохолд", който е концентриран в "Евроинс Иншурънс Груп" АД (ЕИГ), се представя стабилно през първата половина на годината с повишени приходи и акумулирана печалба. През юни една от водещите рейтингови агенции - "Фич Рейтингс" (Fitch Ratings), потвърди дългосрочна оценка "B" със стабилна перспектива на "Еврохолд".
Tweet |
|