EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Фирми: А1, Orbis, Nestlé, Gefco

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Фирми: А1, Orbis, Nestlé, Gefco

mail13:04 | 27.07.2018прегледи 1405 коментарикоментари 0


А1 отбелязва стабилен ръст на основните си финансови показатели през второто тримесечие на 2018 година. Приходите на компанията са се повишили със 7% до 110,5 млн. евро, а оперативната печалба (EBITDA) се увеличава с 8,9% до 36,3 млн. евро, запазвайки позитивната тенденция от последните над две години. От края на май 2018 компанията прие бранда А1 като част от A1 Group, което засили позиционирането на телекома на пазара и донесе позитивен импулс в отношенията му с неговите клиенти.

Ръстът на приходите на А1 се дължи основно на увеличението на приходите от фиксирани услуги и устройства. Приходите от фиксирани услуги нарастват с 11,4% до 25,3 млн. евро за периода. Основните причини за това са стабилния ръст при специализираните корпоративни решения, успешното предлагане на допълнителни услуги на настоящи клиенти и продължаващия ръст на приходите на собствените ТВ канали MAX Sport. Приходите от мобилни услуги също отбелязват ръст от 0,3% до 66,6 млн. евро, благодарение на увеличения брой на бизнес абонатите и повишените усилия за запазване на клиенти чрез таргетирани пакетни оферти. Приходите от устройства също се повишават с 25,5% до 16,1 млн. евро заради тенденцията все повече хора да търсят и ползват смарт устройства със смарт тарифни планове.

Общият брой клиенти на договор за мобилни услуги се увеличава с 0,9%. Това компенсира донякъде продължаващото влияние от промяната в Закона за електронните съобщения, ограничаваща максималния брой предплатени номера, които може да ползва всеки клиент, довело до спад на клиентите на предплатени услуги с 25,8% за периода. Така общият брой клиенти на мобилни услуги намалява с 3,1% до близо 3,974 милиона. 

Броят на клиентите на фиксирани услуги отбелязва ръст от 1,3% през втората четвърт до близо 1,015 милиона, като позитивният тренд при ТВ и интернет услугите компенсира спада от намаляващата популярност на фиксираните телефонни услуги.

Оперативната печалба (EBITDA) на А1 бележи ръст и това тримесечие, като основните причини са увеличените продажби на фиксирани услуги и собствено съдържание, както и позитивният тренд в приходите от мобилни услуги. Средният приход от абонат (ARPU) също нараства с 3,8% до 5,6 евро.

Хотелска верига Orbis регистрира оперативни приходи от 48.3 млн. евро за първата половина на 2018 г., което представлява 4.0% растеж в сравнение с миналата година.  +5,3% е ръстът на приходите от налична стая. Доброто представяне се дължи основно на увеличение на средната цена с +5,2% в сравнение с първите 6 месеца на 2017 г. Равнището на заетост като цяло остава стабилно. Растежът на приходите от налична стая (RevPAR) остава силен на всички ключови пазари: Полша (+4,6%), Унгария (+8,4%) и Чехия (+4,8%), които са благоприятствани от устойчива среда в региона на Източна Европа.

Въз основа на резултатите за първите 6 месеца на 2018 г. и перспективите за следващите месеци, Orbis очаква оперативните приходи преди лихви, данъци, обезценка и амортизация за цялата година да бъдат в диапазона от 110-112 млн. ввро.

Веригата е представена и в България с хотелите Novotel на „Цариградско шосе” и Ibis до Летище София.

Нестле отчита резултатите за първото полугодие на 2018 г.:

Чрез устойчив напредък на модела за създаване на споделена стойност на Нестле, компанията е на път да постигне целите си за 2018 г., като тези резултати са подкрепени от засилващия се импулс в Съединените щати и Китай, както и в категория Детски храни. Органичен ръст от 2.8%, с 2.5% реален вътрешен ръст (RIG) и ценообразуване от 0.3%. Общите продажби са се увеличили с 2,3% до 43,9 млрд. швейцарски франка (първото полугодие на 2017г.: 42,9 млрд. швейцарски франка). Придобиванията и продажбите на активи възлизат на нула. Валутните курсови разлики намаляват продажбите с 0,5%. Основният марж на оперативната печалба е 16,1%, което представлява увеличение с 20 базисни пункта във фиксирана валута на отчетна база. Оперативната печалба от търговски операции е 14.6%, което е намаление от 50 базисни пункта на отчетна база поради по-високите разходи за преструктуриране и други нетни търговски позиции. Печалбата на акция е нараснала с 21.4% до 1.92 швейцарски франка на отчетна база. Основната печалба на акция е нараснала с 9,2% във фиксирана валута и с 10,4% до 1,86 швейцарски франка на отчетна база. Паричният поток се е увеличил с 52%, от 1,9 млрд. швейцарски франка до 2,9 млрд. швейцарски франка.

Групата GEFCO, която има дейност и в България, получи сертификат за добра дистрибуторска практика (GDP) от Бюро Веритас. Външният одитор анализира системата за качество на компанията и способността да отговаря на изискванията на клиентите в Чехия, Словакия, Унгария, Гърция, Румъния,  както и  централата на Групата във Франция. GDP сертификатът, валиден за 3 години, показва, че дружеството отговаря на изискванията на правилата на Европейската комисия за добра дистрибуторска практика на фармацевтични продукти за хуманна употреба.

ЖЕФКО България е основана в края на 2011 година. От тогава до сега, имайки предвид приходите си, компанията успя да напредне и да заеме мястото си сред 10-те най-големи транспортни компании в страната. ЖЕФКО България има два офиса – в София и във Варна, а общият брой на служителите й възлиза на около 70 души.


Тагове: А1, приходи
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg