EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Фирми: Аурубис, Кока-Кола

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Фирми: Аурубис, Кока-Кола

mail11:08 | 17.02.2023прегледи 1293 коментарикоментари 0


Надзорният съвет на "Аурубис" (Aurubis AG) одобри инвестиция в размер на 120 млн. евро (235 млн. лв.) за разширение на рафинерията за катодна мед в завода на групата до Пирдоп и Златица, България. Разширението ще позволи на "Аурубис" да произвежда около 340 000 тона катодна мед годишно, което съответства на увеличение от около 50 процента. Очакваният годишен ефект върху оперативната печалба (EBITDA) е 30 млн. евро след въвеждането в експлоатация през втората половина на 2026 г.

Глобални тенденции като енергийния преход, е-мобилността и дигитализацията определят непрекъснатия ръст в търсенето на рафинирана мед. Чрез разширяване на производствения капацитет "Аурубис" инвестира в разрастващ се пазар и дава още един принос за стимулиране на иновациите и технологичния напредък, се посочва в съобщението.

Главният оперативен директор на групата д-р Хайко Арнолд изтъкна стратегическото значение на проекта: "Това е важна стъпка за укрепване на основния ни бизнес и е най-голямата инвестиция в единичен проект в България след придобиването на завода през 2008 г. Разширението на рафинерията до Пирдоп и Златица ще позволи да се преработват на място всички произведени в България медни аноди. Това оптимизира потоците, като в същото време намалява значително логистичните разходи и въглеродния отпечатък, свързан с тях". Разширението създава и условия за допълнителни стратегически проекти в други заводи на групата "Аурубис", добавя д-р Хайко Арнолд.

При производството на мед електролизата е крайната стъпка на пречистване (рафиниране) на метала. Анодната мед, добита в металургията (до 99,5 на сто чистота), се рафинира чрез процес на електролиза до катодна мед (99,99 процента чистота). Катодната (рафинирана) мед е стандартът, търгуван на Лондонската метална борса (London Metal Exchange, LME) и е материалът за всички по-нататъшни приложения на медта.

Според компанията инвестицията е ясен ангажимент към България и още една градивна стъпка в устойчивото развитие. "Продължаваме да следваме последователно нашата стратегия за стимулиране на устойчивия растеж. Групата "Аурубис" ще инвестира около 1,1 млрд. евро в стратегически проекти, които укрепват основния ни бизнес и подкрепят устойчивото развитие. По този начин разширяваме допълнително позицията си на най-ефективната и устойчива мрежа от металургични производства в света", подчертава д-р Хайко Арнолд.

"Аурубис" ще финансира инвестицията със собствени средства от текущия паричен поток без увеличения на капитала, се посочва в съобщението.

„Аурубис България“ АД, част от Групата "Аурубис" (Aurubis AG), стопанисва медодобивния завод до Пирдоп и Златица и е най-големият износител и вносител на България. Групата е водещ световен доставчик на цветни метали и една от най-големите мрежи за рециклиране на мед в света. Компанията преработва сложни метални концентрати, метален скрап и металосъдържащи материали в метали с най-високо качество. "Аурубис" произвежда над 1 млн. тона катодна мед годишно. Компанията има 6900 служители в заводи в Европа и САЩ и широка дистрибуторска мрежа по целия свят. Акциите на Групата са част от сегмента Prime Standard на Германската фондова борса и са регистрирани в MDAX, Global Challenges Index (GCX) и STOXX Europe 600, се посочва в съобщението.


Прикрепени капачки към пластмасовите бутилки за всичките си марки безалкохолни напитки на българския пазар въвежда "Кока-Кола" (Coca-Cola), за да стимулира събирането и рециклирането на пластмаса. Това съобщиха от компанията. Въвеждането на прикрепени капачки е етап от пътя на Системата на "Кока-Кола" към устойчиви опаковки и иновации, и е част от прилагането на новата Европейска директива за пластмасата за еднократна употреба, чиито изисквания за продуктов дизайн на капачките ще се прилагат от 3 юли 2024 г., отбелязват от компанията. Инициативата е част от визията на компанията за "Свят без отпадъци".

Производството на новия дизайн на прикрепената капачка започва през февруари, като промяната ще се реализира поетапно през първото полугодие на годината, предвиждат от компанията. Бутилките с новата капачка ще се произвеждат в производствения им център в Костинброд, след като в началото на 2022 г. заводът им в Банкя въвежда иновацията за първи път в България. Предвижда се над 275 млн. бутилки с прикрепени капачки да бъдат пуснати на пазара у нас през тази година.

Според данни от Доклад за устойчиво развитие на Системата на "Кока-Кола" у нас за 2020-2021 г. 100 процента от опаковките на всички "Кока-Кола" продукти вече са рециклируеми. Компанията е спестила също над 1150 тона пластмаса благодарение на олекотяването на бутилките на своите продукти през 2021 г., което се равнява на над 58 млн. бутилки "Кока-Кола" от половин литър. Всички спестени материали са спомогнали значително за предотвратяването на изпускане в атмосферата на над 2500 тона въглеродни емисии, посочват от компанията. Системата на "Кока-Кола" у нас отчита и предсрочно изпълнение на една от ключовите си цели до 2025 г. - намаляване на преките въглеродни емисии с 30 процента, като е спестила над 90 483 тона емисии от цялостната си дейност в страната за периода 2020-2021 г.

В разработването на новото решение за прикрепени капачки са вложени много усилия за научноизследователска и развойна дейност, сътрудничество с доставчици и потребителски тестове. Капачките са тествани в лабораторията за изследване и развитие на опаковките на компанията в Брюксел, за да се гарантира, че те не само осигуряват комфорт на потребителите и предлагат практически, хигиенни и функционални предимства, но и отговарят на изискванията на регламента, на най-високите технически стандарти и на стандартите за безопасност, посочват от "Кока-Кола". Дизайнът на капачката е проектиран така, че да улесни събирането и рециклирането на опаковките. Потребителски проучвания и тестове, проведени в цяла Европа, са помогнали да се определи и разработи предпочитано потребителско решение относно иновацията.

Системата за отваряне на прикрепените капачки е същата като при стандартната бутилка. Иновацията се прилага чрез пръстен, който с помощта на езиче държи капачката прилепнала. Капачката остава прикрепена, чрез защитния пръстен на бутилката, а езичето осигурява идеално отворено положение.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg