АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Фирми: Аутлет на Лидл, Летище София, Lion’s Head
СОФ Кънект, операторът на летище София и Главболгарстрой Холдинг поставиха началото на строителството на новия открит паркинг на летище София. Новият открит паркинг ще се простира на обща площ от 25 000 кв. м. и ще предостави на пътуващите близо 1000 паркоместа. Той ще разполага и с места за електрически автомобили с прилежащи зарядни станции. Проектът е на стойност над 7 милиона лева и се очаква да заработи през октомври 2024 година.
„Откритият паркинг е ключов проект за нас и е част от плана за модернизиране иразвитие на летище София. След изграждането на открития паркинг ще стартираме и ремонта на покрития паркинг на Терминал 2. В резултат на тези проекти пътниците ще имат на разположение около 1800 паркоместа.“, казаха от концесионера.
"В следващите шест месеца екипът на „ГБС-Инфраструктурно строителство“ ще работи неуморно по преобразяването на тази зона от летище София така, че скоро тя да може да приеме 1000 автомобила. Разбира се, проектът не включва само паркоместа. Ще бъде изграден нов път, ще има зарядни станции за елекрически автомобили, инсталациите на пропускателния режим ще разчитат номерата и контролът на допуска ще е значително увеличен. Всички иновации в строителството на такова съоръжение ще бъдат приложени", каза Емил Ангелов, главен изпълнителен директор и заместник-председател на Управителния съвет на „Главболгарстрой Холдинг“ АД.
Заедно с открития паркинг на Терминал 2 ще бъде внедрена система за контрол на достъпа. Новата бариерна система, базирана на разпознаване на регистрационен номер, ще гарантира, че всеки пристигащ шофьор, който възнамерява да остави или качи пътници ще има бърз достъп, без да чака на опашки и ще ограничи достъпа на нерегламетирани таксита. Проектът включва и изграждане на нов обратен завой.
Първият магазин на Lidl в столичния квартал „Люлин” – на бул. „Доктор Петър Дертлиев” 111, се трансформира в аутлет. Единствено там клиентите на веригата могат да открият нехранителни стоки с до 70% намаление. Селекцията от продукти в аутлета се различава от останалите обекти, като включва и артикули от предишни колекции.
Аутлет концепцията дава възможност на клиентите на Lidl да намерят всички нехранителни продукти, необходими за едно домакинство. Сред тях са кухненски уреди и принадлежности от специални серии на собствените марки на веригата, детски играчки и пособия, както и голямо разнообразие от декорация за дома и градината. В магазина могат да бъдат открити и любимите детски дрехи от собствените марки Lupilu и Perpets, както и текстил на Esmara и Livergy за него и нея и Crivit за спорт и активна почивка. Всички текстилни предложения на веригата са сертифицирани от немския институт за качество Hohenstein. Високо оценявани от клиентите са и инструментите Parkside, които със своята здравина и качество гарантират перфектната реализация на всеки проект за дома и градината.
Lion’s Head, джойнт венчър на AG Capital и Old Mutual Property, подписа договор за придобиване на компания BPD – инвеститор в логистични и индустриални имоти. Сделката е най-голямата в сектора от години насам, инвестицията е в размер на 71,4 млн. евро.
С тази инвестиция AG Capital навлиза в нов за Групата клас бизнес имоти и става вторият по големина собственик на индустриални площи в България. Покупката се реализира с инвестиция на International Finance Corporation (IFC) - част от Световната Банка и финансиране от UniCredit Bulbank. Правен съветник по сделката е Wolf Theiss Bulgaria.
„Придобиването на BPD е значимо постижение за екипа на Lion’s Head и дава началото на амбициозната ни програма за регионално разширяване на портфолиото ни в нов бизнес сектор и на нови пазари – България, Румъния и Полша. Планираме да запазим бранда BPD и да го развиваме заедно с досегашния екип. Целта е да осигурим приемственост и безпроблемно преминаване на бизнеса към стандартите на Lion’s Head, като запазим високото ниво на управление“, коментира Таня Косева-Бошова, управляващ партньор, Lion’s Head
„Lion’s Head ще продължи добрата традиция на наложения бранд BPD, придобивайки платформата от 3 логистични парка и успешен екип. Трите проекта са с обща застроена площ от 75 065 кв. м и се намират на ключови за страната локации – София, Варна и Русе. Планираме разширяване на настоящите проекти с изграждане на допълнителни 28 000 кв. м във Варна и Русе.“, допълва Владимир Гюрджиев, Групов Директор Логистични Проекти, Lion’s Head
В логистичните центрове, които Lion’s Head придобива, дългосрочни наематели са международни компании като Phoenix Pharma, DHL, DB Schenker, Carlsberg, Speedy (Geopost), Wurth, Sopharma и още над 50 компании.
Най-големият от трите логистични парка се намира във Варна. Центърът е доминантен за града и региона и предлага на клиентите си 42 241 кв. м модерни складови, офис и търговски площи. Локацията е ключова, вътрешно- градска с бърз и удобен достъп до всички части на града. Паркът е един от малкото в Морската ни столица, които предлагат както сух склад, така и складови площи с температурен контрол. Като част от ESG стратегията на компанията паркът разполага и с покривна фотоволтаична електроцентрала.
Паркът в София е със стратегическа локация на източната дъга на Околовръстен път, осигуряваща бърз достъп както до централните градски райони и летището, така и до магистралите Хемус и Тракия. Проектът е избран за централен склад на водещата фармацевтична дистрибуционна компания Фьоникс Фарма, а също и от друг български лидер в областта на фармацевтичните продукти Софарма Трейдинг. Сред другите клиенти са още значими международни компании като Wurth и Jotun.
Логистичният център в Русе се намира в непосредствена близост до Дунав мост 1 и ключовата гранична връзка с Румъния, в единствената модерна индустриална зона на града.
Tweet |
|