АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Фирми: БДЖ, EVN Топлофикация, Кауфланд
Направен бе план за реорганизация на движението на влаковете, пътуващи през гарите София и София-Север. Това разпореди министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков на среща с БДЖ и НКЖИ във връзка с големите закъснения на влаковете в София от последните дни.
Министър Гвоздейков възложи най-късно до понеделник да бъдат отстранени всички затруднения и да се премине към нормален режим на движение. „Обезпечете жп гарите с екипи, които да дават навременна информация и да подпомагат организацията на придвижване на пътниците“, заяви още Гвоздейков.
Двете дружества информираха министъра, че в момента се разглеждат всички възможности за промяна на графика на движение, така че пътниците на железницата да не останат без транспорт, въпреки ограниченията заради ремонтните дейности. От началото на седмицата започна най-активната фаза на ремонта на коловозите на Централна жп гара София, който включва редица дейности и това е причината за създадените затруднения.
От БДЖ подчертаха, че при въвеждането на новата организация на движение от 7 май целта е била да няма съкращаване на влакове, но предстои оптимизация на разписанието в минимален обем.
----------------------
EVN Топлофикация съветва своите клиенти да използват SMS/имейл услугата за известяване, чрез която безплатно да научават за стойността на новата си фактура и срока ѝ на плащане. Заявката за нея става бързо и лесно на https://www.evn.bg/Home/Heating/SMS-email-notify.aspx и е достъпна както за битови, така и за стопански клиенти.
Чрез SMS/имейл услугата клиентите получават:
ежемесечна информация за сметката им. Съобщението се изпраща непосредствено след издаването на нова фактура;
информация за неплатените задължения. EVN Топлофикация ще напомня най-малко 3 работни дни преди изтичане на крайния срок за плащане на фактурата.
Услугата е достъпни за клиентите на всички мобилни оператори в страната.
Клиентите могат да се възползват и от предимствата на платформата „EVN Онлайн плюс“ на www.evn.bg, която предлага:
архив с информация за фактурите за последната една година и оригинал на последната издадена фактура
графика на потреблението - за отопление и за битова гореща вода, сградна инсталация и общи части
заплащане на задължения бързо и лесно онлайн без допълнителни такси.
-----------------------
Над 50 000 кафе капсули за рециклиране предадоха клиентите на Kaufland и NESCAFÉ® Dolce Gusto® в магазините на ритейлъра. Иновативната услуга за оползотворяване е налична в пет локации на веригата в гр. София – в хипермаркетите на Kaufland в кв. Бъкстон, кв. Младост 4, кв. Горубляне, кв. Малинова долина и кв. Крива река.
От старта на партньорството си с Kaufland през ноември 2023 г. досега, благодарение на потребителите на кафе капсулите NESCAFÉ® Dolce Gusto®, са рециклирани над 150 кг пластмаса от петте магазина на ритейлъра, в които услугата е достъпна. Това се дължи и на опростения процес, който прави рециклирането на капсули лесно и достъпно. Важно е потребителите да оставят използваната капсула да се охлади и да изцедят излишната течност. След като съберат поне 30 отцедени капсули, могат да ги поставят в обикновена торбичка, която също ще бъде рециклирана, и да ги оставят в контейнера за използвани кафе капсули на определените за това места.
След оставянeнето им в магазина, капсулите се събират и се извозват до специално предприятие, където се сортират и обработват със сепарираща техника, за да се отдели отпадъчното кафе или други биологични отпадъци от пластмасата и алуминия. Отпадъчното кафе се пречиства и се оползотворява като биогориво.
„Големият интерес към рециклирането на кафе капсули е поредното доказателство, че нашите клиенти са с модерно и екологично съзнание. Щастливи сме, че имаме шанса да им предоставяме разнообразни възможности, с които заедно да можем да осигуряваме едно по-добро и по-чисто бъдеще за планетата ни. “ – коментира Кремена Георгиева, мeниджъp „Kopпopaтивни комyникации и социална отговорност“ в Kaufland България.
Kaufland има дългосрочен ангажимент към намаляване на пластмасата и увеличаване на рециклирането. Като част от групата Schwarz, ритейлърът следва стратегията REset Plastic, като се ангажира да използва 30% по-малко пластмаса в опаковките на своите собствени марки продукти до 2025 г. и 35% по-малко до 2027 г. (в сравнение с базовата 2017 г.) Компанията ежегодно предприема навременни действия, с които да развива стратегията. През март 2023 г. Kaufland пусна пилотния проект с автомати за обратно приемане на опаковки в избрани обекти на веригата си. Само от края на март до началото на октомври 2023 г. ритейлърът е събрал близо 4,5 млн. пластмасови бутилки и алуминиеви кенове.
Tweet |
|