EUR 1.9558
USD 1.9037
CHF 2.0822
GBP 2.3526
CNY 2.6253
you tube
mobile version

Фирми: Бенетон, "Л‘Ореал"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Фирми: Бенетон, "Л‘Ореал"

mail11:35 | 11.02.2025прегледи 98 коментарикоментари 0


Италианската компания за производство на облекло Бенетон (Benetton Group) затваря производствената си база в сръбския град Ниш, съобщават медиите в Сърбия.

Фирмите “Бенетон СРБ” (Benetton SRB doo) и „Бенетон Нитинг Сърбия“ (Benetton Knitting Serbia doo) ще започнат процедура по закриване на производството на 10 февруари.

Компанията има производство в Ниш от 14,5 години и дава работа на около 900 души.

Причината за предприетата стъпка са бизнес проблеми на компанията майка Бенетон груп (Benetton Group).

Компанията изтъква, че ще изпълни изцяло договорите и законовите си задължения по отношение на работещите във фабриката.

„Това е особено болезнено решение, което за съжаление вече не търпи отлагане, породено от сериозната кризисна ситуация, през която преминава Бенетон груп, засягаща компанията майка, всички производствени предприятия и италианската и глобалната търговска мрежа“, съобщи вчера компанията.

Посочва се, че компанията е приключила финансовата 2023 година със загуба от около 230 милиона евро и с кумулативна загуба от 1,6 милиарда евро през последните 10 години.

От Бенетон посочват, че ситуацията е влошена и от контекста на световния пазар, тъй като модния сектор отчита спад. Това е довело до намаляване на поръчките като цяло, включително за производството в Ниш, където през последните месеци са сведени до нула.

---------------------

Най-голямата компания за продукти за красота в света "Л‘Ореал" (L’Oreal) обяви днес, че планира да намали зависимостта си от ръста на потребителското търсене в Китай и да се насочи към все по-големите възможности, които предлага пазарът в САЩ, информира Си Ен Би Си.

"Гледаме на САЩ като страната на възможностите", каза главният изпълнителен директор Никола Йеронимус при представянето на позицията на компанията след публикуването на резултатите за четвъртото тримесечие.

Йеронимус определи Китай като "голямата неизвестна", след като компанията отчете непрекъснат спад на тримесечните продажби в Северна Азия на фона на "предизвикателната" китайска екосистема.

Продажбите на "Л‘Ореал" в Северна Азия са намалели с 3,6 на сто на съпоставима база през четвъртото тримесечие, което е по-рязък спад от прогнозата за свиване с 2,4 на сто в анкета на "Сити банк" (Citi bank).

През 2024 г. пазарният растеж на "Л‘Ореал" в континентален Китай е намалял до около 4 на сто, като на местния пазар се падат 17 на сто от общите продажби на компанията, което е значително намаление в сравнение с последните години.

"Л‘Ореал", чиито марки включват "Ланком" (Lancôme), "Мейбълин" (Maybelline) и "Килс" (Kiehl’s), се сблъсква с по-слабо потребителско търсене през последните тримесечия, особено на ключовия китайски пазар - тенденция, която обхвана и луксозните компании от висок клас.

Продажбите през четвъртото тримесечие са се повишили във всички региони до 11,08 милиарда евро, което е ръст от 2,5 на сто на съпоставима база и е малко под прогнозираните от анализатори на "Лондон сток ексчейндж груп" (London Stock Exchange Group -LSEG) 11,1 милиарда евро.

Продажбите в САЩ са нараснали с 1,4 на сто на съпоставима база, което забавяне спрямо 5,2 на сто през предходното тримесечие.

Въпреки това Йеронимус твърди, че е оптимист за възможностите на американския пазар, особено сред младите хора и нарастващото латиноамериканско и мултирасово население, което според него ще доведе до "разнообразие от нови нужди за красота".

Той също така изтъкна по-доброто финансово състояние на американските потребители, което според него ще "продължи да стимулира растежа на луксозното ни подразделение".

Продажбите на "Л‘Ореал" за цялата година в световен мащаб са нараснали с 5,1 на сто до 43,48 милиарда евро спрямо предварителната прогноза за 43,33 милиарда евро, обяви компанията.

 

 

 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg