АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Фирми: БЕХ, "Градус" АД, Нетера, Софарма
В Българския енергиен холдинг (БЕХ) е създадено ново дружество – Национален енергиен оператор, което да се фокусира върху системи, които да способстват за развитието и съхранението на зелена енергия. България има една от най-големите въглеродно интензивни икономики в Европа, но това представлява и голяма възможност за внедряването на нови технологии, Това съобщи служебният министър на енергетиката Росен Христов.
----------------
Четири дъщерни дружества на производителя на пилешко месо „Градус“ АД се вливат в едно. Три дружества – „Голд Фарм 91“ ЕООД, „Лора-2004“ ЕООД, „Жюлив“ ЕООД, се преобразуват чрез вливане в „Милениум 2000“ ЕООД, което е приемащо дружество. Целта на сделката е да се оптимизират процесите и административните разходи. „Градус“ е едноличен собственик на капитала на всяко от преобразуващите се и на приемащото дружество. Вливането ще се извърши без да се увеличава капитала на приемащото дружество „Милениум 2000“. Не се предвиждат промени и в учредителния акт на „Милениум 2000“, както и други изменения. В последната година акциите на "Градус" поскъпват с почти 6%, а пазарната капитализация достига близо 346 млн. лева.
-------------------
"Нетера" стартира проект за технологично обновление по Програмата за икономическа трансформация към Националния план за възстановяване и устойчивост. Общата стойност на инициативата за технологична модернизация е 760 500 лв., 50% от които идват под формата на безвъзмездно финансиране от Механизма за възстановяване и устойчивост, в размер на 380 250 лв. Продължителността на проекта е 12 месеца. Целта на проекта е да се разшир производствения капацитет чрез инвестиция в система за прецизна климатизация и система от комутатори. След внедряването на новите системи и оборудване дружеството ще увеличи и подобри настоящите си технологични възможности и по този начин ще повиши капацитета си за надеждно предлагане на висококачествени телекомуникационни услуги. -------------------
Ръстът на продажбите на „Софарма“ се ускорява повече от два пъти през март в сравнение с март 2022 г. Силният ръст се определя от увеличението на износа, което е повече от петкратно за периода. Увеличението на продажбите на „Софарма“ през март спрямо март 2022 г. достига 127%. Продажбите на вътрешния пазар растат с 3%, а износът – с 426%, отчита дружеството. За първото тримесечие на годината продажбите нарастват с 45% на годишна база. За периода продажбите на вътрешния пазар отбелязват минимален ръст от 1%, а продажбите на външните пазари растат с 97%. В последната година акциите на „Софарма“ поскъпват с 32,13%, като пазарната капитализация достига 787,22 млн. лева.
Tweet |
|