АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Фирми: Била, Кауфланд, ОББ
До края на 2022 г. BILLA България ще дари на Фондация Българска хранителна банка (БХБ) над 43 тона храна и над 10 000 литра напитки на обща стойност над 150 000 лв. Благодарение на изградената мрежа от партньорски организации на Фондацията, те ще достигнат до хиляди хора в нужда, бенефициенти на дейността ѝ.
„Всяка година в България се изхвърля близо 90 кг храна на глава от населението. Тази статистика е особено тревожна на фона на риска от глобална продоволствена криза, като страничен ефект от войната в Украйна, инфлацията и изменението на климата. Вярвам, че със споделени усилия можем да направим много, за да предотвратим загубата на качествена и годна за консумация храна, която не може да влезе в магазинната мрежа поради причини, които не касаят нейните хранителни и вкусови показатели. Благодарение на нашите партньори от Българската хранителна банка, тя достига до хората, които имат най-голяма нужда от нея“, сподели Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на BILLA България.
С цел намаляване разхищението на храна, веригата въвежда и специални предложения за клиентите, използващи BILLA Card. Във всички магазини на BILLA в страната след 20:00 ч. клиентите на лоялната програма могат да се възползват от 30% намаление на всички ястия, изложени на топлата витрина. В допълнение, утвърдена от компанията практика е продукти с наближаващ срок на годност да се маркират с цветни стикери, индикиращи 25% или 50% отстъпка от регулярната им цена.
-----------------
Kaufland България и дарителската платформа DMS започват поредно издание на съвместната си дарителска кампания под мотото "ДАРИ – малкото за теб е безценно за други“. От 1 декември 2022 г. до 15 януари 2023 г. във всички хипермаркети Kaufland в страната ще бъдат разположени дарителски кутии, в които клиентите на компанията могат да даряват средства за хора, нуждаещи се от лечение и с активни кампании в DMS.
Първото издание на „ДАРИ“ се реализира през 2021 година, в отговор на многобройните клиентски запитвания за разполагане на дарителски кутии за събиране на средства за лечение. За да осигури равнопоставеност и обективност в избора на кампаниите, които клиентите подкрепят, както и прозрачен процес на дарителство, Kaufland стартира инициативата с дарителската платформа DMS. Кутиите се разполагат два пъти в годината - преди Великден и Коледа, и събраните в тях средства се разпределят между всички активни кампании за лечение в DMS. В изданията на „ДАРИ“ до момента са събрани близо 95 хиляди лева.
---------------
По данни на ОББ средният размер на жилищен кредит през тази година в София е 234 хил. лева, което представлява средно финансиране от 69% от цената на имотите. По отношение на видовете кредитиране – 74% са с цел покупка на имот, 4% за текущи нужди, 22% за рефинансиране. Жителите на гр. София предпочитат по-дългите срокове, като 64% от кредитите се отпускат за срок между 21-30 години. Най-често имоти с ипотечен кредит купуват клиентите между 30 и 39-годишна възраст, които са 54% от всички кредитополучатели на банката. За поредна година най-многобройна е категорията на отпуснати кредити на клиентите с най-високи месечни доходи (над 3 500 лв.) или общо 42% от жителите на столицата.
Според данните на БНБ през първите девет месеца на тази година са отпуснати ипотечни кредити в размер на 4.9 млрд. лв., което съставлява ръст от 27%, спрямо същия период на миналата година, когато тази сума е била 3.8 млрд. лв. Данните на БНБ включват не само кредитите за покупка, но и тези за рефинансиране на кредити от други банки.
По данни от Агенция по вписванията 24 000 нови имотни сделки са изповядани в гр. София за изминалите девет месеца, което представлява 4% спад спрямо аналогичния период за миналата година. Вписани са 11 863 ипотеки, като този брой формира над 34% от общия брой за България. Тази статистика се потвърждава и спрямо данните на ОББ, където 40% от отпуснатите ипотечни кредити са за имоти в столицата.
--------------------
Tweet |
|