EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Фирми: Градус АД, Лидл, Еврохолд, БДЖ-Товарни превози, Кока-Кола

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Фирми: Градус АД, Лидл, Еврохолд, БДЖ-Товарни превози, Кока-Кола

mail07:32 | 02.09.2020прегледи 963 коментарикоментари 0


Производителят на пилешко месо Градус АД отчита спад на продажбите и печалбата на консолидирана база към края на второто тримесечие на 2020 г. Дружеството успява да увеличи продажбите си на вътрешния пазар за сметка на намалението на продажбите в трети страни, както и да запази стабилни операциите си в Европа на фона на пандемията, която доведе до блокада на световната икономика с цел ограничаване разпространението на вируса. Нетната консолидирана печалба на Градус се понижава до 13,704 млн. лева за периода април-юни спрямо 15,698 млн. лева за същия период година по-рано, посочват от компанията. Приходите от продажба на готова продукция се свиват със само 1% на годишна база, докато тези от стоки – с 30 на сто, но спадът е продиктуван от по-активните сделки със слънчоглед през първата половина на 2019 г. Приходите от продажба на услуги на дружеството нарастват с 21,4%.

----------------

Над 1 млрд. лв. е инвестирал Lidl в България за 13 години, съобщи Милена Драгийска, главен изп. директор на компанията. Тази година хипермаркетът посреща 10 годишен юбилей от отварянето на първите си магазини у нас през 2010. Три години по-рано е започнала работата по осигуряване на терени за тях. В момента компанията работи с над 200 български доставчици, спрямо 85 преди 10 години. През 2019 година разходите за покупка на стоки от български производители за реализация на вътрешния пазар на компанията са над 350 млн. лв. От компанията реално помагат за "износа" на български продукти, които достигат до магазините от веригата в цяла Европа. За 2019 г. този експорт в европейската мрежа на Lidl е над 40 млн. лв., което е с 33% повече от предходната 2018 г.

---------------------

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е образувала ново производство за сделката бизнеса на ЧЕЗ в България да бъде купен от "Еврохолд" чрез регистрираната в Нидерланция компания “Ийстърн Юръпиън електрик къмпани, след като съдът й върна предишното решение. КЗК трябва да заплати на “Еврохолд” разноските по делото в размер на малко над 10 хил. лева. Сагата с продажбата на бизнеса на ЧЕЗ в България е от години, след като първият опит за продажба - на фирмата "Инерком" на Гинка Върбакова - предизвика и политически скандал. През 2019 г. бе обявен новият кандидат-купувач за 7-те компании и от групата ЧЕЗ. Очакваше се цената да е около 330 млн. евро. Антимонополният орган не позволи това да се случи. Основният мотив тогава - че 77,3% от приходите на “Еврохолд” са от застрахователни услуги, което ще му даде предимство при търговията на ток на свободния пазар. Решението бе обжалвано.

---------------------

За първите шест месеца на 2020 година задлъжнялостта на „БДЖ - Товарни превози" се е увеличила с 11.751 млн. лв. спрямо същия период на 2019 -та – от 105.726 млн. на 117.477 млн. лева. През това време само търговските му задължения са нараснали с 3.943 млн. лева. Най-големи са дълговете са към НКЖИ. Става дума за неплатени през последната една година инфраструктурни такси за 13.356 млн. лева. От които 8.154 млн. лв. са натрупани само през първото полугодие на 2020-та, а над 2/3 от тях - 6.456 млн. лв., са набъбнали сега през април, май и юни. Отделно "БДЖ - Товарни превози" има и други 46.907 млн. лв. дългосрочни задължения към НКЖИ, за които през миналата година беше сключено споразумение за разсрочено плащане. Именно това споразумение на практика го спасява от задължението по Търговския закон да подаде документи в съда за обявяването му в несъстоятелност. Така общите задължения само към държавната инфраструктурна компания са 60.263 млн. лева.


Принос от 0,6% от БВП на страната, рекордно намаление на потреблението на вода и хиляди часове доброволчество са само част от акцентите в Доклада за устойчиво развитие и социо-икономическо въздействие на Системата на Кока-Кола в България за 2019 г.

„Кока-Кола е вече 55 години в България и с всяка изминала година постиженията и приносът ни за икономиката в страната стават все по-впечатляващи. Горди сме, че Системата на Кока-Кола поддържа добавена стойност от 654 млн. лева, което е общо 0,6% от БВП на България. На всеки лев, изразходван за напитка на Кока-Кола, 70 стотинки остават в местната икономика. Системата поддържа 16 200 работни места по цялата си верига на стойност, което е около 0,5% от общата заетост. Водени от стремежа си непрекъснато да се развиваме, през 2019 г. открихме най-модерната бутилираща линия за PET бутилки сред всички 28 държави в Групата Кока-Кола Хеленик - в производствения ни център в Костинброд. 1500 наши колеги посветиха близо 7000 часа в доброволчество за каузи, в които вярват“, споделя Юрг Буркхалтер, изпълнителен директор на Кока-Кола Хеленик Ботълинг Къмпани България. 

Източник: Фирмена информация


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg