EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Фирми и потребители в еко лабиринт

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Фирми и потребители в еко лабиринт

mail16:15 | 12.04.2013прегледи 565 коментарикоментари 0


Европейската комисия предлага валидни за целия ЕС методи за измерване на екологичните характеристики на продукти и организации и насърчава държавите членки и частния сектор да ги
прилагат, съобщи пресслужбата на ЕК.
Сега компаниите, желаещи да подчертаят екологосъобразността на своите продукти, са изправени пред редица пречки. Налага се да избират между няколко метода, насърчавани от правителства и частни инициативи, често са принудени да заплащат многократно повече за предоставянето на екологична информация, изправени са и пред недоверието на потребителите, объркани от твърде много етикети с информация, които затрудняват сравняването на продуктите.
Според последното проучване Евробарометър относно екологичните продукти, 48 процента от европейските потребители се объркват от потока от екологична информация, която получават.
Няколко браншови обединения също призоваха към създаване на общоевропейски подход, изграден върху научно обосновани оценки и анализ на жизнения цикъл, валидни за целия ЕС. Те изразиха опасения, че съществуването на множество инициативи на национално равнище противоречи на принципите на единния пазар и води до объркване на потребителите и увеличаване на разходите за промишлените предприятия.
"За да насърчим устойчивия растеж, трябва да гарантираме, че продуктите, произведени при най-ефективно използване на ресурсите и най-малко въздействие върху околната среда, са
известни и лесно разпознаваеми. Предлагайки на хората достоверна и сравнима информация за въздействието върху околната среда и екологичната легитимност на продукти и организации, ние им даваме възможността да направят избор. А помагайки на дружествата да хармонизират своите методи, ние намаляваме техните разходи и административната тежест", каза еврокомисарят по въпросите на околната среда Янез Поточни.
Предложението на ЕК ще доведе до предлагането на съпоставима и надеждна екологична информация и създаването на атмосфера на доверие сред потребителите, бизнес партньорите, инвеститорите и други заинтересовани страни сред стопанските предприятия. Предложението включва два метода за измерване на екологосъобразността през целия жизнен цикъл на продуктите - продуктовия отпечатък върху околната среда (ПООС) и организационния отпечатък върху околната среда (ОООС).
Препоръчва се също така доброволното използване на тези методи от държавите членки, предприятията, частните организации и финансовата общност. Предлага се да бъде обявен тригодишен период на изпитване за разработване на специфични правила за отделни продукти и сектори чрез процеси, ангажиращи множество заинтересовани страни, както и разпоредба, която дава възможност на организациите, използващи други методи, също да ги оценят.

Предложението на ЕК осигурява принципи за оповестяването на екологичните показатели като прозрачност, надеждност, пълнота, съпоставимост и яснота и подкрепя международните усилия за постигане на по-добра координация в методическото разработване и предоставяне на данни.
Методите за проучване на продуктовия отпечатък върху околната среда и организационния отпечатък върху околната среда са създадени от Съвместния изследователски център на ЕК. Те се основават на оценката на жизнения цикъл, като по този начин могат да обхванат въздействията върху околната среда (и да посочат възможности за подобрения) от извличането на суровините до окончателното обезвреждане на продукта (или продуктовия портфейл, когато става дума за организации).


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg