АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Фирми: Карлсберг, Лидл, Нестле
Органичният нетен ръст на приходите на Карлсберг Груп през 2018 г. е 6.5%, показа публикуваният годишен финансов отчет на датската бирена компания, която в България е собственик на Карлсберг България АД с пивоварните Шуменско пиво и Пиринско пиво. Отчетеният нетен ръст на приходите е 3% до 62,5 млрд. датски крони (8,3 млрд. евро) и ръст на оперативната печалба с 11%. Нетната печалба на компания се е увеличила от 1.259 млрд. датски крони (168.6 млн. евро) през 2017 г. до 5,3 млрд. датски крони (711 млн. евро).
Най-големият бранд на Карлсберг груп Tuborg расте с 10% в резултат от голям ръст в Индия и Китай. Tuborg бележи голям ръст и в България (+37%), Сърбия, Дания, Норвегия и в Турция, където има лицензно производство.
В България компанията отбелязва поредна успешна година на местния пазар, с ръстове на пазарния си дял - както в обем (+3,5% спрямо 2017 г.), така и в стойност (+3,8% спрямо 2017 г.) на фона на слабо стагниращ общ бирен пазар. Общите капиталови инвестиции на Карлсберг България за 2018 година достигат близо 17 млн. лв. Сред местните марки на компанията е лидерът в бранша – Пиринско, както и един от двигателите на сегмента на локалните брандове – Шуменско (по данни на агенция Nielsen A/S).
---------------
Lidl продължава експанзия в България и през 2019 г. Компанията планира да открие поне 5 нови магазина, поставяйки фокус на големите градове и Черноморието. Преди броени дни отвори врати 94-я магазин на веригата у нас в курорта Св. св. Константин и Елена, следват Поморие, Царево и няколко магазина в София.
Наред с планираните откривания, компанията продължава и с програмата си за реновирания на съществуващите магазини. Предприетите мерки при обновяване включват преустройство, внедряване на най-съвременна техника и оборудване, както и цялостната подмяна на осветлението с енергоспестяващо LED осветление за намаляване консумацията на енергия и емисиите на СО2, с цел реализацията на редица подобрения за по-модерна визия, повече простор и комфорт за клиентите и служителите.
----------------------
Органичен ръст от 3,0%, с продължаващ реален вътрешен ръст (RIG) от 2,5% и ръст в цени от 0,5%, показват финансовите резултати на Нестле Групата за 2018 година. Ръстът бе подпомогнат от по-силния напредък в САЩ и Китай, както и в категорията „Детско хранене“. Общите отчетени продажби се увеличават с 2,1% до 91,4 млрд. швейцарски франка (2017 г.: 89,6 млрд. швейцарски франка). Нетните придобивания имат положителен ефект от 0,7%, а валутните курсове намаляват продажбите с 1,6%. Маржът на основната търговска печалба от оперативна дейност (UTOP) достига 17,0%, което е с 50 базисни пункта повече. Маржът на търговската печалба от оперативна дейност (TOP) се е увеличил с 30 базисни пункта до 15,1%, което отразява по-високите разходи, свързани с преструктурирането.
Tweet |
|