АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Фирми: Кордеел България, Mаrs
Белгийската компания "Кордеел България" започна строителството на нов, модерен логистичен център за дистрибуторската компания Orbico ("Орбико България") в София. Символичната "първа копка"на проекта беше направена на официална церемония в четвъртък, 12 декември от управляващите директори на европейските компании "Кордеел България", "Орбико България" в присъствието на зам.-министър-председателя Томислав Дончев.
Модерният административно-логистичен център, който ще се намира край "Ботевграско шосе" върху терен от 57 декара, ще бъде завършен през 2021 г.
Логистичната база на "Орбико България" ще обслужва партньорите на дистрибутора, сред които Филип Морис България, "Проктър и Гембъл", "Shell България"и "Марс".
Планираната инвестиция на Кордеел Груп възлиза на 52 млн. лева и включва изграждането на складови и офис площи, както и необходимата инфраструктура.
Проектът е от типа Built to Suit and lease и е в съответствие с изискванията и спецификациите на бъдещия наемател - "Орбико България" - един от най-големите дистрибутори в България и Европа. Новият център ще осигури 500 работни места.
"Двете европейски компании следват утвърдени стандарти и работят за създаването на условия за развитието на бизнеса в различни сфери на българския пазар", заяви Владимир Андреев, управляващ директор на Кордеел България.
Като изпълнител на административно-логистичния център Кордеел България ангажира около 50 компании с над 300 специалисти в различни дейности в отделните етапи на строителството.
Комплексът ще се намира между "Ботевградско шосе" и "Челопешко шосе" в кв. "Враждебна" близо до Северната скоростна тангента. Той включва офис сграда от 4500 кв. м и 32 000 кв. м складове. В него ще има около 500 работни места. В логистичната база ще има 45 000 палетоместа за съхранение и 38 товарни рампи, на които ще може да се обработват дневно 100 камиона. Предвидени са 50 паркоместа със зарядни станции за електромобили. Orbico ще инвестира 2 млн. лева в складово оборудване и 8 млн. лева в автоматизация на складово-логистичните процеси.
Mars, Inc., един от най-големите производители на хранителни продукти в света, ще продължи да разширява портфолиото си в България и през 2020 г. Това стана ясно по време на събитие, организирано от компанията. През следващата година много от добре познатите марки в категорията захарни изделия и дъвки ще бъдат представени в нови формати и вкусове – например Snickers Crisp с хрупкав ориз. Портфолиото от продукти за грижа за домашните любимци пък наскоро беше обогатено с премиум бранда Perfect Fit и предстои да бъде допълнено с марката за хигиенни средства за котки Catsan.
През 2019 г. Mars България постигна значителен ръст от 15% в сегмента грижа за домашните любимци. Компанията е пазарен лидер в категорията „Грижа и лакомства за кучета“. Друг сегмент, в който Mars заема челна позиция, е дъвките, като наскоро Juicy Fruit – една от най-обичаните марки дъвки по света, беше добавена към портфолиото на компанията в България. През 2019 г. производителят на хранителни продукти запази силното си присъствие и на пазара на шоколадови изделия и увеличи дела си. 50% от ръста идва от бонбоните тип „шоколадови хапки“ и от Maltesers – най-продавания шоколад в Обединеното кралство, който беше пуснат на пазара по-рано през тази година. Останалите 50% са от шоколадови десерти.
2019 беше една от най-важните години в историята на Mars на глобално ниво, тъй като за първи път компанията ясно изрази своята основна корпоративна цел, която може да бъде обобщена с посланието: Светът, който искаме утре, започва от това как правим бизнес днес. Производителят на хранителни продукти представи и нова визуална идентичност, която в най-пълна степен изразява неговите ценности.
„Корпоративната философия на Mars е, че бизнесът трябва да има позитивен ефект върху хората, околната среда и всички сфери, в които оперира. Нашата компания винаги е била водена от своите 5 принципа – качество, отговорност, взаимодействие, ефективност и свобода, но сега имаме и ясно послание, което е в основата на това как измерваме нашия бизнес успех“, коментира Предраг Милинчич, директор на Mars за България.
През 2019 г. Mars продължи да работи активно по своя план за устойчиво развитие Sustainable in a Generation Plan, чрез който през следващите няколко години ще инвестира 1 милиард долара, за да допринесе за разрешаването на различни глобални проблеми като климатичните промени и бедността. В рамките на този проект компанията развива амбициозна програма, свързана с опаковките. Целта на Mars е до 2025 г. 100% от опаковките ѝ да са рециклируеми, компостируеми или да могат да се използват многократно. Този план до голяма степен е постигнат, след като в момента 90% от общия обем на опаковките на продуктите са рециклируеми. Като част от Sustainable in a Generation Plan, компанията има намерение до края на 2020 г. да премахне PVC-то като материал и да намали с 25% употребата на първична пластмаса.
Tweet |
|