EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Фирми: Лидл, Виваком, Боженци

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Фирми: Лидл, Виваком, Боженци

mail13:04 | 27.11.2018прегледи 2005 коментарикоментари 0


VIVACOM запазва лидерска позиция на българския телеком пазар, като отчита най-големи общи приходи в размер на 697,4 млн. лв. за периода януари - септември 2018 г. В сравнение със същия период на миналата година компанията постига увеличение от 35,4 млн. лв., представляващо 5,3% ръст. Въпреки силно конкурентния пазар, VIVACOM продължава да реализира и стабилен ръст в Коригираната EBITDA от 6,7% до 263, 5 млн. лв. Телекомът достига 30% пазарен дял в приходите мобилни услуги, установявайки стабилни позиции с общ брой клиенти на мобилни услуги от 3 075 000. Добрите постижения в този сегмент са резултат и на доказано качествената мрежа, която телекомът развива постоянно. VIVACOM има най-бързата мобилна мрежа в България за третото тримесечие на 2018 г. според анализ на информацията от Speedtest Intelligence® на Ookla® .

-----------------

От стъпването си на пазара у нас Лидл България е удвоила броя на българските доставчици, с които работи, като към момента си партнира с общо 172 местни производители от цялата страна, съобщи компанията. „Да подкрепяме родното производство за нас е основен приоритет. От 2012 г. насам броят на производителите, които изнасят продукцията си заедно с нас, е нараснал близо 5 пъти. До края на 2018 г. 37 местни доставчици ще реализират успешно продукти в 23 държави. А това е доказателство, че при нас всеки качествен продукт на доказан производител има реалния шанс да излезе на външни пазари“, заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

През 2017 г. 51% от стоковите разплащания на веригата към доставчици са в лева към български производители. Българската продукция заема 100% дял при хляба; близо 96% при прясното месо, включително прясна риба, и малко над 50% при млечните продукти, включително сирена. В последните години се наблюдава и значителен ръст при БИО продуктите от българските производители, които само за последната година са се увеличили със 100% в постоянния асортимент на веригата.

---------------------

Производителят на киселото мляко "Боженци" - габровската фима "Елви", изгражда нов цех за прясно мляко и меки сирена. Инвестицията, която включва и оборудването, е за 6 млн. лв. – собствени средства и малък кредит, заяви Веселин Кръстев, съдружник в компанията. Цехът е разположен на 4.5 декара площ, ще заработи през 2019 г. и ще позволи преработката да се увеличи до 100 тона сурово мляко на ден. В момента дневният преработвателен капацитет на фирмата е 60 тона. Инвестицията ще позволи на "Елви" да навлезе с марката "Боженци" в нов пазарен сегмент – на меките сирена (топени, за мазане и др.), както и да увеличи с 20 работните места. Тя ще прибави към бранда и свежо прясно мляко в бутилка - сега компанията предлага само УХТ (Ultra-high temperature processing) прясно мляко "Боженци". През февруари 2017 габровската фирма купи марките "Тертер" и "Булгареа" от холдинга "Фикосота". Сделката не беше за активи, тъй като продуктите се произвеждаха на ишлеме – млякото в "Елви", а кашкавалът и сиренето – в "Мизия милк" – Търговище.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg