Фирми: Райфайзенбанк, Алтерко, Виза
13:00 | 12.03.2021
1249
коментари 0
Райфайзенбанк стартира пилотен проект за плащане единствено с помощта на лицево разпознаване. Целта е да се видят нагласите на потребителите в България към плащането по този иновативен начин. Тестовете се реализират в партньорство със стартъпа PayByFace като част от Visa Innovation Program – инициатива на Visa и Eleven Ventures за подкрепа на навлизането на последните финтех иновации в реалния бизнес на утвърдените компании.
За да могат да плащат само с разпознаване на лицеви черти, потребителите трябва да се регистрират в приложението на PayByFace, където да си направят селфи и да въведат данните на платежната си карта. На касата пък е монтирано устройство – таблет, който разпознава лицевите черти на клиента, за да разреши плащането. Така клиентът получава продукта без да се докосва до нито едно устройство, а лицето му замества платежната карта. Засега иновативната услуга е в тестови период и е достъпна за клиентите на Райфайзенбанк, които плащат в бистро „Луна“ в офис център ЕКСПО 2000, където се намира и централата на банката. Тестовият период на услугата ще продължи до края на април 2021 г.
--------------------
„Алтерко“ АД отчете на консолидирана база 94% ръст на нетната печалба за 2020 г. спрямо 2019 г., възлизаща на 13,9 млн. лева. Към края на изминалата година холдингът регистрира и консолидирани приходи от продажби в размер на 46,8 млн. лв. при 91% увеличение на приходите от продажби на IoT устройства на стойност от 40,2 млн. лв. Посочените резултати са на база на отчетите на дружеството за четвъртото тримесечие на 2020 г., които отразяват финансовата информация с натрупване от началото на календарната 2020 г. Впечатляващите финансови резултати идват на фона на една изключително успешна за дружеството година, през която то реализира и увеличение на капитала в размер на 2 999 999 лв. В последното тримесечие на годината „Алтерко“ АД увеличи капитала си до 17 999 999 лева, като чрез публично предлагане бяха записани 2 999 999 броя нови акции при емисионна цена от 3 лева за акция.
-----------------
Visa обяви, че над 100 нейни партньора от цяла Европа са се присъединили към инициативата Where You Shop Matters (Има значение къде пазаруваш – Б.р.). Целта ѝ е да подпомогне собствениците на малък бизнес да дигитализират дейността си и да продължат да обслужват общностите в които оперират. Програмата беше подкрепена и от български партньори на Visa, сред които iCard myPOS и Paynetics.
Това е нов етап в подпомагането на 8 млн. малки и средни предприятия (МСП) в Европа и 50 млн. в световен мащаб да заработят онлайн, да се адаптират и да развиват дейността си в бъдеще. От началото на инициативата през лятото на 2020 г. досега повече от 2 млн. малки фирми от цяла Европа са получили подкрепа.
Негативното въздействие на пандемията от COVID-19 върху дребния бизнес на Стария континент продължава. Проучване показва, че 65% от компаниите в него са загрижени за бъдещето си. В резултат от ограниченията малките фирми все по-често прехвърлят дейността си онлайн и започват да приемат дигитални разплащания. Данните на Visa сочат, че над 10 държави в Европа отчитат 20% увеличение на онлайн продажбите като осем от десет трансакции вече са безконтактни.
След обявяването на ангажимента си да подкрепи 8 млн. малки предприятия в цяла Европа по пътя към дигиталната трансформация на бизнеса им, Visa обедини усилията си с банки, правителства, търговски платформи и технологични партньори, за да им даде възможност да се дигитализират. По-долу ще намерите някои успешни примери: