АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Фирми: Т Маркет, Кауфланд
Стабилен ръст на приходите и активно пазарно развитие отчете T MARKET през миналата година. Търговският оборот на „Максима България“, компанията-собственик на веригата, за 2018-та е 259,7 милиона лева*. Финансовите резултати на дружеството бележат ръст от 19,4% в сравнение с предходната 2017-та, когато приходите са били 217,5 милиона лева. Компанията също отчита и 1,56 милиона лева оперативна печалба преди данъци, такси и амортизация.
За година броят на обектите в страната се увеличи с още 9 – три в София и по един в Карнобат, Ямбол, Несебър, Велико Търново, Нови Искър и Айтос. Така супермаркетите от веригата вече са общо 74 в 38 града. В своя магазин в Студентски град компанията представи нов формат, залагащ на висококачествената приготвена на място храна в съчетание с удобство, модерен дизайн и 24/7 работно време. В друг свои супермаркет в столицата пък за пръв път въведе услугата за каси на самообслужване. Проектът бе отличен и с награда за иновативност от Българската асоциация по информационни технологии (БАИТ).
„Максима България“ е част от Maxima Grupė, която е лидер в ритейл сектора в Прибалтика и оперира вериги за търговия на дребно в Литва, Латвия, Естония, Полша и България. За 2018-та година финансовите резултати на групата и на петте пазара бележат стабилен ръст. Консолидираните приходи се увеличават с 22.1% в сравнение с 2017 и достига 3.451 милиарда евро, а консолидираната оперативна печалба се равнява на 223.6 милиона евро.
През миналата година Maxima Grupė инвестира повече от 88 милиона евро в дълготрайни активи и отвори повече от 100 нови магазина на всички пазари. Повечето от тях бяха открити в Полша, където компанията придоби и веригите Stokrotka и Sano. През 2018-та Maxima Grupė получи стабилна кредитна оценка BB+ от международната рейтингова агенция Standart&Poors и успешно реализира емисии от 5-годишни облигации на стойност 300 милиона евро.
*сумата е без ДДС
Kaufland България обогатява свежите си предложения с нова линия плодове и зеленчуци в мини вариант, предназначена за малчуганите. След като направи цялото семейство част от света на Свежите Супергерои и тяхната мисия да се храним качествено, това е поредната стъпка, която търговската верига предприема, за да популяризира плодовете и зеленчуците като свежа и вкусна част от семейното меню и да ги превърне в любими съмишленици на малчуганите.
Специално за тях вече има избор от удобни за похапване бейби краставички, мини чушки, мини моркови, чери домати, както и банани и ябълки в мини размер. С цел да привлекат вниманието на най-малките, те са обособени в специален атрактивен кът, част от богатото разнообразие на плодове и зеленчуци в обектите на веригата в цялата страна.
За 2018 г. търговската верига е осъществила продажби от 90 милиона килограма плодове и зеленчуци. За да отговори на все по-засилващото се търсене, Kaufland България, като лидер на пазара, поддържа изключително разнообразен и богат асортимент на плодове и зеленчуци. Потребителите могат да избират от общо над 280 артикула, сред които класически плодове и зеленчуци, сертифицирана био продукция, екзотика, плодове и зеленчуци в мини вариант, свежи подправки в саксии и цветя.
Компанията си партнира със 128 производители на плодове и зеленчуци, като близо 80% от тях са български, а продукцията им стига от полето до рафта до 24 часа.
Tweet |
|