EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Фирми:Auchan, Lenovo

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Фирми:Auchan, Lenovo

mail13:45 | 22.02.2023прегледи 1103 коментарикоментари 0


Френската търговска верига "Ошан" (Auchan), която е продължила дейността си в Русия след началото на войната в Украйна за разлика от много други компании и вериги "изглежда допринася за военните усилия на Русия". Това пише в. "Монд", цитиран от Франс прес, а ръководството на компанията контрира, че е "много изненадано" от подобни твърдения.

"Много сме изненадани", коментира пред АФП ръководството на групата, собственост на семейната асоциация "Мюлие" (Mulliez) , базирана в Северна Франция. "Ние сме в процес на проверка на тези твърдения , но към днешна дата информацията, с която разполагаме, не потвърждава разследването на "Монд", обяви търговската верига.

Според документите, с които са се сдобили френският ежедневник, сайтът за разследвания "Инсайдър" (Insider) и неправителствената организация "Белингкат" (Bellingcat) "Ошан" е доставял безплатно стоки за армията на руския президент Владимир Путин.

В разследването се споменава, че "Ошан" е предоставил безплатно стоки на стойност 2 милиона рубли (около 25 000 евро). Според вестника отговарящата за управлението Наталия З. е съставила списък със стоки на 15 март 2022 г. в писмо по електронната поща, изпратено до "около 20 служители в няколко магазина в Санкт Петербург", с цел те да бъдат предоставени като хуманитарна помощ.

В списъка са били включени "хиляди цигари, вълнени чорапи размер 43 или 44, газови патрони за котлони, консерви свинско рагу, брадви и пирони, като всичко това идва от складовете на марката", информира вестникът.

Ръководството на групата разкрива, че "единствените предоставени елементи датират от март 2022 г.“ или няколко седмици след началото на конфликта и в този случай това е обичайна поръчка, направена предварително.

"Ние не финансираме и не участваме доброволно и активно, в каквото и да е изпращане на стоки за руските военни сили", уточнява ръководството.

"Ошан", който се нарежда на 5-то място сред хранителните вериги във Франция (след "Льоклерк" - Leclerc, "Карфур" - Carrefour, "Ентермарше" - Intermarche и "Систем O " - Systeme U), присъства от дълго време в Украйна и Русия, където преди войната е осъществявал една десета от общите си продажби. Друга марка от галактиката "Мюлие" - "Льороа Мерлен" (Leroy Merlin), също има водеща роля на руския пазар при продуктите "направи си сам".

При публикуването на резултатите за първата половина на 2022 г. през август "Ошан" обяви, че е отчел "значително забавяне" на търговската си дейност в Русия, уверявайки, че тя се осъществява с "максимална автономност и строго спазване на европейското ембарго".

----------------------

Приходите на китайската технологична група "Леново" (Lenovo Group) са се сринали с 24 на сто през третото тримесечие на миналата година, което представлява най-значителният подобен спад от 14 години насам. Компанията заяви, че на фона на намаленото глобално търсене на потребителска електроника, ще се стреми да намали разходите си като предприеме промени в работната си сила, съобщи Ройтерс.

Най-големият производител на персонални компютри в света съобщи, че приходите му през тримесечието октомври-декември 2022 г. са били 15,3 милиарда долара, или 24 на сто по-малко спрямо същото тримесечие на предходната година. Резултатите останаха под средната оценка на консултантската компания "Рефинитив" (Refinitiv) за приходи в размер на 16,39 милиарда долара.

Пандемията от КОВИД-19 през 2020 г. осигури огромен тласък на продажбите на електроника на "Леново" и неговите конкуренти по целия свят, тъй като много хора избраха да работят дистанционно и замениха или подобриха компютрите си.

Търсенето обаче започна да намалява и приходите на китайската корпорация започнаха да се свиват през тримесечието от юли до септември 2022 г.

Главният изпълнителен директор на групата Ян Юанцин заяви по време на разговор с анализатор, че целият пазар на компютри и мобилни устройства е претърпял "сериозен спад" през последното тримесечие и компанията се стреми да намали разходите и да подобри ефективността си.

"Леново" се стреми да намали оперативните си разходи с приблизително 150 милиона долара, за да постигне средносрочна цел за удвояване на нетния марж, добави Уонг Уай Минг, главен финансов директор.

Той обясни, че "това включва цялостно намаляване на оперативните разходи, както и корекции на работната сила, когато това е необходимо и подходящо". Уонг обаче не уточни дали това ще означава съкращения на служители.

Неотдавна конкуренти на компанията, като американските производители "Дел текнолоджис" (Dell Technologies Inc) и "Хюлет пакард" (Hewlett Packard), обявиха, че ще съкратят персонал.

"Дел" съобщи, че планира да съкрати около 6650 работни места, или 5 на сто от глобалната си работна сила, докато "Хюлет пакард" очаква да съкрати до 6000 работни места до края на финансовата 2025 г., или около 12 на сто от служителите си по света.

Нетният доход на "Леново", изплащан към акционерите за тримесечието октомври-декември, рязко е намалял с 32 на сто до 437 милиона долара. Днес акциите на компанията, търгувани на борсата в Хонконг, изтриха 3,14 на сто от стойността си.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg