АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Фирми:Jumbo, BMW Group
Гръцкият търговец на играчки Jumbo е решил да намали капитала на българското си поделение с 59.66 млн. лв. Сумата ще бъде прехвърлена към компанията майка. Българската компания не се нуждае от тези средства, за да продължи да извършва своите операции. Това ще бъде третият път, когато компанията намалява капитала си в рамките на малко повече от година. В началото на 2019 г. българското дружество имаше регистриран капитал от около 248.59 млн. лв. Печалбата на Jumbo преди данъци от операции в България нарасна до 22.7 млн. евро през фискалната си 2018-2019 г., приключила на 30 юни 2019 г. Година по-рано положителният финансов резултат достигна 21 млн. евро. Търговецът на играчки навлезе на българския пазар през 2005 г. и в момента има девет магазина в страната - четири в София, и по един в Пловдив, Варна, Бургас, Русе и Стара Загора. Извън Гърция и България Jumbo има магазини в Румъния и Кипър.
------------------
BMW Group изпраща поредна рекордна година на българския пазар. През 2019 г. представителството на марката у нас е продало общо 1159 нови коли с марката BMW, което е с 5% ръст спрямо 2018 г., обясни управляващият директор на дружеството у нас Александър Миланов. Положителен тренд се отчита и при другия бранд на компанията - MINI, като само за година в България са продадени 238 коли, което е с 55% увеличение спрямо 2018 г. У нас най-предпочитан остава изборът на дизеловият автомобил – 61% от продадените коли са такива, 33% от тях са бензинови. При 87% от продажбите на нови коли клиентите избират xDrive задвижването, а 13% sDrive. Електрическите автомобили все още имат много малък дял от продажбите на марката в България. За 2019 г. са пласирани 75 електромобила, като основно те са BMW i3.
Източник: economic.bg
Tweet |
|