АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Фирми:Lamborghini, Hyundai Motor,Tesla
Италианският производител на луксозни спортни автомобили "Ламборгини" (Lamborghini) отново подобри рекорда си по продажби за 2024 г., обяви компанията, цитирана от Франс прес. "Ламборгини" достави 10 687 спортни коли през 2024 г., което е ръст от 6 на сто спрямо предишния рекорд през 2023 г.
С цени, започващи от около 200 000 евро за спортния "Хуракан" (Huracan) и високопроходимият модел на марката "Урус" (Urus), продажбите в Европа и Близкия изток отчитат ръст от 6 на сто, в Америка - 7 на сто и в Азия - 3 на сто, заяви компанията в прессъобщение.
"Тези резултати подчертават успеха на нашата стратегия, балансирайки търсенето и предлагането, с добре калибрирана книга за поръчки, засилвайки търсенето на марката и остатъчната стойност на нашите продукти", подчерта изпълнителният директор на компанията Стефан Винкелман.
Автомобилостроителят, който е подразделение на германската "Фолксваген" (Volkswagen), която представи изцяло електрическа концепция през 2023 г., не бърза да премине към производството на електромобили, след като клиентите на "Ламборгини" предпочитат хибридните модели.
"Пазарът на електрически автомобили няма да бъде зрял през 2025 г. и не би било твърде късно да имаме електрическа кола през 2030 г. Нашият подход винаги ни е доказвал, че сме прави", подчерта Винкелман пред в. "Фигаро" в края на декември, припомня АФП.
--------------------
Южнокорейската корпорация "Хюндай" (Hyundai Motor) съобщи, че ще представи компактен електромобил за Япония, за да опита да проникне на един пазар, доминиран от местни марки и утвърдени технологии за хибриди и двигатели с вътрешно горене, предаде Ройтерс.
Пускането на модела "Инстър" (Inster) следва опитите на "Тесла" (Tesla) и други чуждестранни марки да навлязат на японския пазар, който засега не приема добре електромобилите. С този си евтин модел "Хюндай" следва стратегия, типична за китайската Би Уай Ди (BYD).
Началната цена на колата от 2,85 милиона йени (18 000 долара) ще бъде най-ниската за компактен електромобил в Япония, доста под струващия 3,63 милиона йени "Долфин" на Би Уай Ди, пуснат през 2023 г.
Най-близо до тази цена в Япония се продава моделът "Сакура" (Sakura) на "Нисан" (Nissan Motor) - 2,60 милиона йени. Това е и най-популярният електромобил в Япония, но дори и от него през миналата година са продадени едва 23 000 броя, или с 40 на сто по-малко, отколкото през 2023 г.
"Инстър", който се появи миналата година и в Европа, след пускането му в Южна Корея като "Каспър илектрик" (Casper Electric) ще бъде достъпен за потребителите в Япония от май.
Южнокорейската компания се върна на японския пазар през 2022 г. само с електромобили и хибриди, след като го беше напуснал през 2009 г. заради слаби продажби. През 2024 г. "Хюндай" е продал в Япония едва 607 електромобила, а Би Уай Ди - 2223. "Тесла" не съобщава цифри. Японският автомобилен пазар възлиза на около 4 милиона автомобила годишно.
----------------------
Американската автомобилостроителна компания "Тесла" (Tesla) обяви, че изтегля около 239 000 превозни средства за техническа проверка, предаде Ройтерс.
Причина за техническите проверки са потенциални проблеми с камерите за задно виждане на електромобили от сериите "Модел Ес" (Model S) и "Модел 3" (Model 3), модели 2024-25 г., както и на електрически автомобили от сериите "Модел Екс" (Model X) и Модел Уай (Model Y), модели 2023-25 г., посочва компанията. При стартирането на моторите на някои от тях можело да се стигне до потенциално късо съединение в бордовите им компютри, при което да блокират камерите им за задно виждане.
Преди дни транспортните власти в САЩ обявиха, че започват разследване на техническото състояние на 2,6 млн. превозни средства, произведени от "Тесла". Причина за това решение са съобщенията за катастрофи, които може да са свързани с приложение, което позволява на собствениците на тези електромобили да контролират дистанционно тяхното движение, припомня Ройтерс.
Tweet |
|